Silnik
: Bardzo fajny motor. Zapraszam wszystkich wyzjanacych VW TDI na przejazdzke, a potem maly drag race.
5,0
Całokształt
Naprawde godne polecenia auto. Nietuzinkowe i dajace ogromna przyjemnosc z jazdy. Naprawde ogrmna. Jesli powiem ze za kazdym razem biore Alfe w trase do Polski zamiast Ryanair'a (mieszkam w Anglii) to chyba najlepiej odda to klimat tego auta.
A jak ludzie sie pytaja - czy auto sie psuje? to zawsze odpowiadam ze tak, psuje sie. Ale mnie na to stac ;-)
Nasptepne auto - Brera!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 150konnego diesla to rewelacja. Do tego tez dzwiek... ktoreg na prozno szukac u konkurencji. Ja juz w zyciu, poprzez auta ktore mialem, nabawilem sie choroby VAGa - na dzwiek niemieckiego diesla robi mi sie nie dobrze...
5,0
Skrzynia biegów
Obawialem sie dziwnie dlugiego lewarka biegow... niepotrzebnie! skrzyni daje 5 bo idealnie pasuje do charakteru auta. Od kiedy mam Alfe zapomnialem co to zgrzytajacy wsteczny (olaboga w poprzednim Audi a4, a3, Galacy, mazdzie 626, mazdzie 323...)
5,0
Układ jezdny
kazda przejazdzka to super zabawa, nie wolno zalowac na opony, najlepiej trzymac sie z daleka od chinczykow. Co prawda po dojechaniu Good Year'ow zalozylem Debice Furio - nie zaluje.
Zawieszenie sportowe ale nie za niskie - dzielnie przecieralem sie przez lesne drogi w Polsce, pola, laki.
Komfort
3,0
Widoczność
Aby sprawnie parkowac do tylu trzbea troche wprawy. Przodem tez trzeba zaryc pare razy zeby sie nauczyc gdzie jest dziob. Na widocznosc nie narzekam - jest jak jest. Niektore auta maja gorzej.
4,0
Ergonomia
Niczego nie brakuje. Wszystko pod reka. Ktos slusznie zwrocil uwage na okropnie jasna kontrolke dlugich swiatel - faktycznie upierdliwa.
Bagannik jak na te klase duzy, a skladane fotele - przepoczwazaja auto w praktycznego hatchbacka.
Minus konstrukcji - nie ma dostepnych bagaznikow dachowych. Ja zalozylem chowany hak i woze rowery z tylu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze. Choc czasem trzeba recznie podregulowac pare stopni w dol czy w gore.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca super (184cm), u pasazera haktary na nogi. Z tylu jak na coupe bardzo wygodnie (tak do 170cm wzrostu).
4,0
Wyciszenie
Czesto robie trasy (w tym UK do PL) i nie narzekam. Na niektorych typach asfaltu w anglii i europie robie sie glosno od szerokich opon (225) ale w Polsce bylem bardzo milo zaskoczony komfortem na nowych atustradach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czesci silnikowe i osprzet sa tanie i ogolnie dostepne, czesci serwisowe rowniez. Mialem wczesniej Audi A4, A3, Forda Galaxy i czesci kosztowaly tyle samo - tylko ze w przypadku niemieckich (i z niemiescki rodowodem) konkurentow tych czesci potrzeba bylo wiecej. Alfa sie nie psuje czesciej niz konkurencja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wkurza mnie mit awaryjnosci, ale z drugiej strony ciesze sie ze moglem kupic bardzo dobrze wyposazone auto, w dobrym stanie, za niewielkie pieniadze. Bojkotuje wszelkie Golfy i Audi. Zycie to cos wiecej, namawiam zeby z niego korzystac!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupilem auto jako projekt za bardzo atrakcyjna cene, z przebiegiem 200km. Od razu zostaly wymienione: weze wspomagania, waz od turbo, sprzeglo, dwa wahacze, kola (okazaly sie kwadrawtowe), opony, kompresor od klimy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zrobilem juz pare dlugich tras, w tym europie. Auto mie nie zawiodlo ani razu. Jedyna pojawiajaca sie usterka od czasu do czasu to komunikat na desce o spalonej zarowce przeciwmglowej z tylu. Wiadomosc sie pojawia po przekroczeniu 160km/h). Wystarczy wlaczyc swiatlo przeciwmglowe i problem znika (taki italianski foch).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW
[l/100km]