Sa Diesle z lepsza kultura pracy, np HDI, D4D, TDCI. Elastycznosc jak to w TD bardzo dobra.
4,0
Skrzynia biegów
Za dlugie skoki lewarka. Poza tym precyzyjna. Nie podoba mi sie zestopniowanie II lub III biegu, na dwojce trzeba ciagnac go prawie do 3 tys obr, zeby po zmianie na III nie katowac silnika od niskiech obrotów.
5,0
Układ jezdny
Gokart. Do tego daje jako taki komfort. System Q2 tez robi swoje.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka male (wzgledy stylistyczne), do tylu tez kiepsko (coupe). Doposazylem w czujnik parkowania i jest ok.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To coupe, tu sie liczy styl, a nie miejsce na nogi i nad glowa z tylu.
3,0
Wyciszenie
Auto glosne przez szum powietrza (szyby bez ramek!). Powyzej 160 km/h robi sie nieznosnie. Tu sie inzynierowie nie popisali.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny czesci w normie, napraw rowniez. Spalanie od 4.2L w trasie do 10L w miescie. Srednie z 50 tys km 6.2L. Dotyczy stanu po modyfikacjach na 200 KM i 430 Nm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy uzywanym. Nowej takiej za 120 tys bym nie kupil. Ale 1.5 roczne dostalem za polowe tej ceny, a to juz oplacalne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie narzekam na zbytnia problematycznosc. Alfa nie odbiega w tym od innych marek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Simmering walu silnika, lacznik zawieszenia z tylu - to jedyne awarie na te 50 tys km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 MultiJet 16v 150KM 110kW
[l/100km]