Jeśli cenisz dźwięk klasycznej wolnossącej V-szóstki i lubisz gdy auto inspiruje Cię w czasie jazdy oraz nie przeszkadza Ci napęd FWD to koniecznie musisz sprawdzić jak się jeździ Alfą GT 3.2 V6.
Wrażenia
5,0
Silnik
Klasa sama w sobie. Kultowy silnik. Genialne brzmienie. Niesamowicie wkręcający się na obroty. Moc jest więcej niż wystarczająca mimo, że w porównaniu do współczesnych szybkich aut GT V6 demonem dynamiki nie jest. Pilnować oleju, wymieniać rozrząd terminowo i cieszyć się jazdą.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie nie mam zastrzeżeń, poza słyszalnym łożyskiem trzeciego biegu. Skrzynia chodzi precyzyjnie a sprzęgło nie wymaga bardzo dużej siły (chodzi lżej niż np w 350Z). Oczywiście są lepsze skrzynie ale ta jest jak najbardziej ok. Problematyczny jest natomiast seryjny dyferencjał. Jak chce się upalać to lepiej zainwestować w LSD np. alfowskie Q2 lub Quaife.
5,0
Układ jezdny
Jest sztywno i zawieszenie potrafi się dość szybko zużywać na dziurawych drogach jednak zdecydowanie jest to mocny punkt auta jeśli przedkładasz precyzyjne prowadzenie (także przy dużych prędkościach) nad komfort. W mocnym coupe takie zawieszenia ma sens.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu - dla mnie, zwłaszcza w szampańskim kolorze rewelacja. Dobre zabezpieczenie antykorozyjne i pojemny bagażnik pozytywnie zaskakują.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest to kluczowy parametr w takim samochodzie ale na widoczność nie narzekam. Nie mam czujników cofania, ale da się to auto wyczuć bo nie jest przesadnie długie i ma dobrze ukształtowane lusterka w których sporo widać mimo ich niedużych rozmiarów
4,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele, sporo miejsca z przodu. Awaryjnie można wziąć na pokład 4 osoby. Spory bagażnik. Niektóre funkcje i działanie przełączników wymaga przyzwyczajenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo wydajnie. Ogrzewania też co nie jest zaskoczeniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na coupe - super.
4,0
Wyciszenie
No nie wiem co tu napisać. Silnik i wydech cały czas słychać i o to chodzi. Podróż autostradą z prędkościami legalnymi ku mojemu zdziwieniu bardzo przyjemna i wówczas absolutnie nie jest za głośno. Przy wyższych prędkościach szumy z okolic kien bezramkowych drzwi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest wymagające ale przy odpowiednim serwisowaniu także całkiem niezawodne. Spore zużycie jeśli nie zwracacie uwagi na obroty silnika, który lubi się kręcić. Pilnując siebie i auta da się podróżować na trasie z w miarę rozsądnym spalaniem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało aut wypada tu lepiej. Mam wrażenie że to się jednak zmieni - zadbane GT V6 w przyszłości podobnie jak 147/156 GTA już teraz tanie nie będzie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest tego trochę, ale większość da się łatwo ogarnąć
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno ocenić bo za długo tego auta nie mam. z Tego co wiem potrafi paść dyfer i uszkodzić skrzynię. Unikajcie piecowania na skręconych kołach zwłaszcza ruszając z miejsca.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 i V6 24V GTA 240KM 177kW
[l/100km]