Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
bigpiotr,
1 miesiąc temu
Silnik 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
122 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Piękne auto odporne na korozję.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: kilka niedoróbek producenta: wymiana smoka, wymiana wiezek tylnej klapy, wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego, wymiana poduszki silnika od strony pasażera
5,0
Całokształt
Najlepszy wybór pod kątem cena vs. produkt w swojej klasie w przypadku używanego auta, bo dobrze wyposażona wersja QV jako nowa była bardzo droga. Świetny włoski design i styl czego nie uświadczy się niemieckich, francuskich czy japońskich autach. Koszty eksploatacji na umiarkowanych poziomach, części dość tanie, bezawaryjność. Oczywiście dot. to zadbanych sztuk, które da się znaleźć na rynku, w szczególności te pochodzące z polskiego salonu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.75tbi jo jednostka, którą kilkanaście lat temu Włosi wyprzedzili całą konkurencję, bezawaryjność przy odpowiednim dbaniu (tj. m.in. częstsze wymiany oleju niż w instrukcji oraz zmiana producenta oleju). Silnik elastyczny i dynamiczny, daje dużo przyjemności podczas jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobra, krótkie sportowe przełożenia pozwalają wykorzystać moc silnika. Wg mnie ruchy lewarka mogły by być trochę krótsze (Warto dodać, że tu jest trwała skrzynia, a nie jak piszą w wielu miejscach usterkowe M32).
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, podobny jak w BMW. Trzeba się chwilę przyzwyczaić bo jest bardzo czuły ale dzięki temu reakcja na polecenia kierowcy jest natychmiastowa.
5,0
Karoseria
Piękne kształty, po 14 latach brak oznak korozji, więc jest super.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest tylko przyzwoicie bo Włosi postawili design ponad wszystko.
4,0
Ergonomia
Brak wygodnych półeczek, schowków itp. układy wszystkich przycisków bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, może tylko małe zastrzeżenie do słabej regulacji nawiewu na tylną kanapę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, z tyłu akceptowanie dla dwójki dorosłych.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140km/h robi się głośno ale to głównie z krótszych przełożeń i wyższych obrotów silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoje parametry utrzymanie dość tanie, nowy rozrząd 1400zł, wszystkie części bezproblemowo dostępne w dobrych cenach, nawet hamulce Brembo tanie w serwisowaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy stosunek jakości cena w swojej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli dbasz to nigdy nie zawiedzie, aczkolwiek trzeba zrobić kilka niedoróbek producenta: wymiana smoka, wymiana wiezek tylnej klapy, wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego, wymiana poduszki silnika od strony pasażera. Po tych zabiegach można użytkować latami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli dbasz to samochód bezawaryjny, drobnostki opisałem wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1750 TBi 16v 235KM 173kW
[l/100km]