Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
Marcin,
ponad rok temu
Silnik 1750 TBi 16v 235KM 173kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
116 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: silnik, właściwości jezdne, bezawaryjność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: ach tez wycieraczki
4,0
Całokształt
Jestem wielbicielem aut japońskich, mam Toyotę Avensis (01'), Hondę CRV (07'), od niedawna Lexusa RX (19'). Alfa była kaprysem, kupowałem auto od kolegi przed 6 laty, nie boję się przyznać z niepokojem spowodowanym opowieściami o nadzwyczajnej awaryjności tej marki (o tym modelu nic nie wiedziałem). Jednak na pytanie co się w niej popsuło przez 5 lat użytkowania, kolega odpowiedział" nawet zasr...na żarówka się nie spaliła". O dziwo, po moich 6 latach użytkowania powtórzę to samo- nic się nie popsuło. Wersja QF. Auto nie jest idealne, jednak nigdy mnie nie zawiodło. Wady są akceptowalne i nie zaniżają ogólnej oceny. Dbam o samochód, a on odwzajemnia się bezawaryjnością i daje frajdę z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nigdy nie zawiódł, wystarczająca moc daje poczucie bezpieczeństwa przy manewrach na drodze.
Wymiany dedykowanego oleju co 10 kkm. Po 70kkm wymieniony zgodnie z wymogami rozrząd.
Na autokult znalazłem opinię: "żeby go zniszczyć trzeba się bardzo postarać" (przeczytajcie artukuł PabloGarage). Wymiana akumulatora po 7 latach eksploatacji. Rdzy pod maską jak na razie brak.
5,0
Skrzynia biegów
Manual, żadnych zgrzytów/zacinek/awarii. Skrzynia jak skrzynia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre właściwości jezdne, w końcu to auto sportowe. Napęd na przednią oś, ale elektroniczna szpera robi różnicę (pokażcie podobne rozwiązanie u konkurencji :-) ), auto trzyma się jak przyklejone na drodze. Nie buja na zakrętach, ani przy szybkich manewrach wyprzedzania. System DNA pozwala dostosować właściwości do naszych potrzeb i warunków na drodze, ja zwykle jeżdżę na "D".
Zawieszenie sztywne, sportowe, choć nie do końca, bo miał być to samochód luksusowo-sportowy. W każdym razie koła letnie (felgi 18" z oponami o profilu 40) nie nadają się na dziurawe drogi- zawsze strach o zawieszenie. Koła zimowe (17" i profil 45) - dają więcej poczucia bezpieczeństwa "dziurowego" na polskich drogach.
5,0
Karoseria
Piękna ciemna śliwka, w słońcu mieni się drobinami srebra- i o dziwo nie jest to kiczowate. Kształty piękne, bryła muskularna i zwinna, Włosi to jednak potrafią.
Komfort
4,0
Widoczność
To kompakt, więc widać mniej niż w suvach/crossover'ach, ale ja nie narzekam, widzę wystarczająco, nie miałem żadnej stłuczki/ potrąceń na koncie zatem można powiedzieć, że widoczność dobra.
Szyby z delikatnym odcieniem zielonkawym, rewelacyjne rozwiązanie przyciemniony górny pas przedniej szyby- świetna osłona przed słońcem bijącym na wprost i z góry !!!- a nie mam tego w najwyższej wersji lexusa RX.
3,0
Ergonomia
Dołączona, wpinana nawigacja TOMTOM to żart i przysłowiowa szczypta dziegciu w beczce miodu - nigdy nie stosowałem, WSTYD !!! Nie przeszkadza mi jej brak, jeżdzę na googlemaps z telefonu, ale tu Włosi się nie popisali- jeszcze raz wstyd. Brak dużego wyświetlacza na desce rozdz., który pojawił się po FL nie jest dla mnie problemem- mały wyświetlacz jest czytelny, mi wystarcza, podświetlenie (oczywiście na czerwono) nie jest męczące. Zwracają za to uwagę i robią niesamowite wrażenie piękne klasyczne, aluminiowe pokrętła klimatyzacji, deska skromna, klasyczna, elegancka. wszytko na swoim miejscu. Denerwuje niebieska dioda systemu DNA (czyli ustawienie na A- na szczęście używam b. rzadko) w nocy- zawsze ląduje tam rękawiczka. Wejście USB/AUX w schowku pasażera- dobrzę, że ukryte, ale chyba za bardzo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco w przednim rzędzie, z tyłu 3 puszyste osoby się nie zmieszczą i generalnie na długie, kilkuset kilometrowe trasy najlepiej z tyłu 2 osoby. Fotele skrórzano-materiałowe- dobrej jakości, choć widać popękania na skórze zewnętrznego boku kierowcy- niestety nigdy nie dbam o wnętrze i nie stosuję mleczka/ odżywek, czy innych mazideł na skórę. Schowek kierowcy klimatyzowany, podświetlany.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach cicho, przy dużych głośno :-). Chyba nikt nie spodziewa się, że w kompakcie będzie wygłuszenie limuzymy. Nie ma różnicy do "wielkiej trójki" z tej półki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory same przeglądy i materiały eksploatacyjne;
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, ze lepsza niż u niemca. Choć nowy samochód w 2012r kosztował 120tys.- duuużo.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak, są drobiazgi:
1) wycieraczka tylna w wilgotne dni zatrzymuje się czasami w różnych położeniach, czytałem, że wersje po FL nie ma tej usterki, bo zmienili wejście kabli pod innym kątem do klapy bagażnika. U mnie wiązka sprawdzana, nieuszkodzona.
2) latem okresowo skrzypi fotel kierowcy- problem też opisywany na forum (dla porównania w 3 letnim "wypasionym" lexusie RX skrzypiał irytująco fotel pasażera- wymagał interwencji w ASO)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uwaga uwaga - NIC, choć mówimy o Alfie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1750 TBi 16v 235KM 173kW
[l/100km]