Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
Mobilfun,
4 lata temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
173 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Niesamowicie pewnie i precyzyjnie to auto się prowadzi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: tylna wycieraczka czasem sama się włączy czasem jak ja ją włączę to później przez jakiś czas nie chce się wyłączyć
4,0
Całokształt
Fajny rasowy usportowiony kompakt dla osób chcących poczuć radość z jazdy a zarazem mieć kompromisowe auto które jest w miarę praktyczne i zwrotne. Ma swoje wady ale nie ma aut idealnych- ogólnie polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo zrywny, ma fajny dźwięk i na dynamicu potrafi wcisnąć w fotel, zaczyna mu "brakować tchu" dopiero przy wyższych prędkościach. Silnik po rozgrzaniu pracuje gładko, na postoju brak jakich kolwiek wibracji itp., za to nie lubi zimna, ogólnie jest jest zimny jest głośny i dosyć wibruje. Trzeba onie go zadbać (multiair) często zmieniać olej ja to robię 2 razy w roku czyli ok. co 6 tys km, ponadto pamiętać o wymianie co pewien czas filtrów w multiair oraz śruby z filtrem w turbo. Do tego pamiętać o standardowej eksploatacji każdego uturbionego auta tj. studzić turbinke i nie pałować na zimnym, jak się o tych czynnościach pamięta, to silnik z osprzętem będzie bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Jak kupiłem ciężko wchodził 2 i 3, po czym zmieniłem olej w skrzyni i juz jest dużo lepiej, generalnie fajne przełożenia skrzynia nieźle zestopniowania (oprócz- 6; na autobanie jest głośno jak by brakowało jeszcze jednego takiego nadbiegu), poza tym ok dość krótkie skoki dźwigni zmiany biegów, sprzęgło tez ok pracuje niezamiekkie i nie za twarde.
5,0
Układ jezdny
Tu mistrzostwo ! Rewelacja, jeszcze tak dobrze prowadzącym się autem nie jeździłem auto jedzie tak jak chcesz, szybkie wąskie zakręty to ten samochód dosłownie wciąga. Pewność prowadzenia i precyzja układu kierowniczego jest niesamowita ! Nie każdy o tym wie ale to auto ma elektroniczną szperę dołączaną po aktywowaniu trybu dynamic
5,0
Karoseria
Wszystko ok, blachy widać że są solidne, lakier trwały ale podkreślam że nie myje auta na szczotach i raczej nie pcham się gdzieś na ciasne parkingi. O korozji puki co mowy nie ma
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu ok, widoczność przez słupki A też bez zastrzeżeń, na boki również, tył też do tego wspomagają czujniki które również reagują na przeszkody znajdujące się lekko z boku. Najgorszy problem to widoczność pod kątem do tylnych bocznych szyb i zasłaniające słupki B.
4,0
Ergonomia
Generalnie wszystko pod ręką ale nie które funkcje komputera są tak poukrywane że trzeba trochę się pomęczyć żeby odnaleźć np. nie wszystkie są dostępne jak auto jest uruchomione.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi ok, mógłby szybciej i efektywniej grzać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Głównie jeżdzę sam max jeszcze pasażer z tyłu nigdy nie siedziałem jak dla mnie (185cm wzrostu) jest jak najbardziej wystarczająco miejsca
4,0
Wyciszenie
do 3 tys obr jest cicho później zaczyna się przyjemny sportowy warkot
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najdroższą rzeczą jaka może być w tym aucie to awaria systemu multiair, ale jak się pilnuje spraw eksploatacyjnych o których wspominalem wyżej nie ma się co bać o to. Po za tym ceny znośne np. rozrząd 360 zł, filtr do multiair 170 zł, filtr do turbo 60 zł, kpl świec ok 200 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Giulietta do tanich nie należy ale samochód napewno wyróżnia się w śród klasowych konkurentów. Jest oryginalna szybka i do tego nie pali dużo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po za szalejącą tylną wycieraczką (znany problem to nic)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymieniam na czas filtry i oleje oraz inne tematy eksploatacyjne i wszystko jest ok, odpukać narazie bezawaryjnie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
[l/100km]