Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
Tomek,
6 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
165 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Nie spodziewałem się takiej frajdy z jazdy po 1.4
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czujniki lubią się zepsuć.
5,0
Całokształt
Myślę, że jest to najlepsze autko, jakie miałem do tej pory. Jak każde posiada drobne wady, ale całokształt jest na wielki PLUS
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny silnik, mimo niedużej pojemności daje sporo frajdy z jazdy. Turbina daje niesamowitego kopa, a w trybie sportowym - poezja. Tu muszę przyznać, że sam byłem zaskoczony. Oprócz tego bardzo fajny dźwięk z seryjnego wydechu - nie słychać, że to tylko 1.4
3,0
Skrzynia biegów
Działa bardzo płynnie pod względem elastyczności. Pasażer nie odczuje, że w ogóle zmieniasz biegi. Natomiast jedną gwiazdkę zabieram za czasem oporne wchodzenie niższych biegów oraz kolejną za głośny dźwięk samego wchodzenia biegów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo dobre. W zakrętach dobrze trzyma, nie buja się, a jednocześnie jest dość komfortowe. Bez porównania z np. Audi A3, którym jeździłem wcześniej. Niestety czasem (szczególnie zimą) coś w nim skrzypi i żaden serwis nie umie tego naprawić - ten typ tak podobno ma. Ważna cecha - zawieszenie bardzo wytrzymałe, nie wybija się po kilku tys. km tak jak to było w poprzednich autach tej firmy.
5,0
Karoseria
Moje auto ma już 7 lat i żadnych oznak korozji. Lakier po umyciu niemal jak z salonu. Blachy wystarczająco grube, można się spokojnie oprzeć o autko i nie zrobimy wgniotki.
Komfort
4,0
Widoczność
OK. Szału może nie ma, ale nie można narzekać. Łatwo można wyczuć rozmiary auta, ale to również dlatego, że jest po prostu zgrabne.
5,0
Ergonomia
Fotele kierowcy i pasażera super wygodne. Pozycja za kierownicą dość wysoka, w zakrętach nie wyrzuca. Do tego bardzo fajnie umieszczony podłokietnik przy dźwigni hamulca ręcznego. Wszystkie przyciski w zasięgu ręki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód zimą dość długo się nagrzewa, latem z kolei dość szybko się chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja i przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu wygodna, natomiast z tyłu 2 osoby wysokie na długie trasy to max. Dzieci z kolei bez problemu się zmieszczą we 3 osoby.
4,0
Wyciszenie
Wspomniane wyżej skrzypienie zawieszenia. Szumy powietrza i odgłos z silnika dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne łatwo dostępne i nie drogie. Pali w cyklu mieszanym ok 7,5 l na setkę. Do mechanika jeżdżę tylko na wymiany płynów i bardzo drobne naprawy typu wymiana czujnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tani w utrzymaniu, a jeździ jak rasowa wyścigówka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu kilku lat wymieniałem jedynie czujnik położenia biegu jałowego oraz czujnik sondy lambda. Oprócz tego brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic w ciągu 5 lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
[l/100km]