Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d

michalalfa@gmail.com, 11 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : swietne osiagi silnika, bardzo dobra elastycznosc, mocny ciag na kazdym biegu od 2000 do 5000 rpm, oszczedne spalanie przy mocy 170 km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : za twarde jak na polskie drogi
5,0
Całokształt
niewiele brakuje do doskonalosci. giulietta to moje glowne auto w rodzinie, uzytkowane codziennie juz przez pelne 2 lata. ocena ogolna: silnik bardzo dobry, dlugi przebieg momentu obrotowego od 2000 do 5000 rpm, potrafi wyrwac do przodu nawet przy 120 km/h, pieknie brzmi od 3000 rpm. spalanie przyzwoite, srednie w tej klasie samochodow. zawieszenie to moj glowny zarzut, stanowczo za twarde jak na nasze drogi. z drugiej strony m.in. dzieki temu swietnie trzyma na zakretach no i bajka na autostardach i innych lepszych nawierzchniach. na minus trzeba zaliczyc tez nie za dobra widocznosc. walory estetyczne sa oczywiste. wykonczenie wnetrza bardzo porzadne, nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. kierowca ma zawsze przed soba piekny widok na deske rozdzielcza, a z zewnatrz wyroznia sie z tlumu na kazdym parkingu i trasie. mnie bardzo pasuje w kolorze czerwonym. bardzo podoba sie kobietom (jako pasazerkom). przed zakupem dlugo sprawdzalem opla astre, vw scirocco, seata leona, audi a3 i ostatecznie wybralem alfe. giulietta nie jest idealem, ale jezdzi najlepiej i w swojej klasie jest to autko najbardziej usportowione, a co najwazniejsze w cenie tradycyjnego kompaktu. ja jestem mega zadowolony. inni kierowcy giuliett, ktorych spotykam na drodze, tez sa takiego zdania. ogolnie z mojej strony polecam, nic tylko brac, jezdzic i swietnie sie bawic.
Wrażenia
5,0
Silnik
piekne brzmienie, mocne przyspieszenie, wciska w fotel, jednoczesnie oszczedny przy jezdzie na niskich obrotach, system start&stop zupelnie nieprzydatny w zimie, fantastyczna elastycznosc na wyzszych biegach
4,0
Skrzynia biegów
dobrze zestrojona, krotkie skoki, biegi latwo wchodza, chociaz czasami problem z wbiciem 1-ki (zdarza sie ok. raz na 2 tygodnie)
5,0
Układ jezdny
swietna trakcja na zakretach, mocno trzyma sie drogi, osobny tryb na zime ostrozniej prowadzi auto
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i tylu wystarczajaco, na boki troche gorzej
5,0
Ergonomia
wygodna pozycja w fotelach dla kierowcy i pasazerow, latwo dostepne przyciski i informacje, schowki niestety sa beznadziejne, ekran komputera pokladowego z poprzedniej epoki ale to kwestia gustu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
chlodzi latem, grzeje zima, tak jak byc powinno, bardzo dobrze trzyma niska temperature przy upale na zewnatrz
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duze wnetrze i sporo miejsca dla pasazerow nawet z tylu, mozna jechac w 5 osob, zaskakujaco spory bagaznik jak na hatchbacka
5,0
Wyciszenie
bardzo ciche auto, slychac jedynie piekne brzmienie silnika na obrotach od 3000 rmp
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
realne spalanie srednie przez 2 lata 8,4 (jazda tylko po Polsce, glownie na Slasku) ostrozne ceny przegladow (1 przeglad 30 tys za 800 zl)
4,0
Stosunek jakość/cena
oczywiscie moglaby byc tansza, ale i tak cena jest w miare ostroznie skalkulowana i porownywalna z innymi kompaktami
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do naprawy male pierdolki, np. odstajaca wycieraczka, deformacja uszczelki
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nigdy nic powaznego nie wystapilo

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d