Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
oskaju1988@op.pl,
8 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
30 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Całokształt auta oceniam na dobry z małym plusem, smaczki odróżniające Alfa Romeo od innych producentów powodują, że mamy odczucie obcowania z czymś wyjątkowym i jedynym w swoim rodzaju. Czuć ducha motoryzacji ale nie obyło się bez kilku wad. Recenzja poniżej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 TB o mocy 120KM. Absolutne minimum do tego modelu auta. Pierwsza setka ~9 s, do drugiej nie zdarzyło mi się dobić. Do prędkości 130-140 km/h jest cicho, później słychać średnio miłe wycie, średnie spalanie (głównie miasto) to ok. 8l/100 km, na trasie można zejść przy przepisowej jeździe do ~6l/100 km. Dla dwóch osób na pokładzie wystarczy, polecam raczej tym spokojniejszym kierowcom a nie mistrzom lewego (prostego) pasa.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjny drążek i "główka" zmiany biegów - w żadnym z wcześniejszych aut nie spotkałem się z tak miłym w dotyku dodatkiem, biegi wchodzą płynnie i lekko, 6 bieg jest i przydaje się na dłuższych trasach. Nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejszy punkt auta dzięki elektronicznej szperze, auto na zakrętach jest przyczepione do podłoża, daje dużo frajdy z jazdy na równych drogach - na tych gorszej jakości jest mniej komfortowo ale znośnie. 225/45/17 na oponie i można jechać szybciej tam, gdzie inni wciskają hamulec. Tak jak wspomniałem wcześniej - nie jest i nie będzie to nigdy mistrz komfortu ale wrażenia z dynamicznej jazdy są bardzo pozytywne. Hamulce są w porządku, nie zdarzyło mi się ich jeszcze przegrzać.
Komfort
4,0
Widoczność
Niewielka tylna szyba - czujniki cofania to "must have". Widoczność na boki i do przodu w normie chociaż przednia szyba mniejsza niż w moich wcześniejszych autach. Ogół oceniam na dobry.
3,0
Ergonomia
Mistrz ergonomii to nie jest, są co prawda cupholdery i schowek jednak kwestia ich użyteczności (zwłaszcza cupholderów) jest dyskusyjna, konkurencja z Niemiec jest zdecydowanie lepsza - przypomina mi się Golf IV, w którym na przednim cupholderze umieszczałem litrową butelkę i siedziała tam jak przyklejona!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zastrzeżeń brak, wszystko w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu i przestrzeń z tyłu jest w normie, wygodna podróż dla 4 osób, bagażnik szału nie robi ale w klasie kompakt wszystko jest w tym przypadku w normie - spokojnie znajdziemy auta z tego segmentu z mniejszą ilością miejsca (choćby BMW 1)
4,0
Wyciszenie
Przy postoju na włączonym silniku jest ultracicho, zdarzało mi się próbować go uruchamiać mimo tego, że był już włączony. Przy prędkościach powyżej 130 km/h jest już głośno - nie jest to ideał.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewielki silnik - niewielkie koszty, spalanie mogłoby być niższe o litr ale ja nie przywiązuje do tego szczególnej wagi. Części w grupie FIAT nie są drogie, wszystko jest tutaj w normie. Ceny przeglądów jak to w ASO wysokie ale na pocieszenie dodam, że u konkurencji płacimy więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Charakter i linia tego samochodu wcale nie muszą iść w parze z wywindowaną ceną. Alfa Romeo szybko traci na wartości - konsekwencja średnio udanych modeli z przełomu wieku. Obecnie jest to na prawdę bezawaryjne i bezpieczne auto (na 2013 rok najbezpieczniejsze w klasie) Przy zakupie radziłbym poszukać minimalnie użytkowanego egzemplarza - cena idzie diametralnie w dół a my otrzymujemy piękne auto ze sporym upustem :)
Co do jakości wykonania - kwestia sporna. Razi mnie jakość niektórych plastików wewnątrz auta - zaakceptowałem to podczas szybkiego przejazdu przez miasto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe, przebieg 30 000 w 2 lata - usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe, przebieg 30 000 w 2 lata - usterek brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW
[l/100km]