Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d
affa,
10 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeżdżę obecnie Giuliettą rocznik 2014 po liftingu. To już druga moja Giulietta - 3 lata temu przez rok użytkowałam 1.4 170 KM (auto służbowe). Opinia zdecydowanie na tak i dlatego kupiłam nową dla siebie. To moje główne auto, użytkowane codziennie (jeżeli mam wybór i brak dużych przedmiotów do przewożenia to Jeep stoi w garażu).
W Giuliettcie sprzed poprawek jedyną rzeczą wywołującą u mnie negatywne uczucia był system START&STOP - trzeba było pamiętać, aby go wyłączyć przy każdym uruchomieniu silnika. Czas od naciśnięcia sprzęgła do uruchomienia silnika to ok 1 -1.5 sek. co należało brać po uwagę próbując włączyć się do ruchu - zapomnienie o wyłączeniu = przykra niespodzianka przy próbie szybkiego włączenia się w ciąg aut. Dodam, że autko jest doskonale wyciszone i pracującego silnika prawie nie słychać.
Obecnie w nowszej wersji ulepszono:
1. system START&STOP - można go wyłączyć na stałe przyciskiem umieszczonym obok dźwigni skrzyni biegów
2. umiejscowienie USG - na panelu pomiędzy kierowcą a pasażerem (poprzednio w schowku przed pasażerem)
3. podłokietnik kierowcy - można go odchylić do tyłu i nie przeszkadza
4. poprawiona/bardziej czytelna deska - w poprzedniej 5 przycisków było bardzo stylowych, ale sprawiających wrażenie kruchych, łatwo można było je niekontrolowanie nacisnąć. Na duży plus obecnie zasługuje kolorowy dotykowy wyświetlacz obsługujący system multimedialny.
5 - przeprojektowane koło kierownicy - detal, ale bardzo przyjemny dla oka.
Auto, które zauroczyło mnie 3 lata temu i to uczucie nadal trwa. Przyjazne dla kobiety, pięknie wykonane w środku, szybkie, o rozsądnym spalaniu w trybie miejskim. Samochód absolutnie godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonale wyciszony na niskich obrotach. Elastyczny. Jazda na 6 biegu przy 1500 obrotów i całkiem niezłe przyspieszenie po dodaniu nagle gazu. Dla mnie pracuje bez zarzutu i do tego ten dźwięk!
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
W trybie D super trzyma się drogi, nie jest za twardy. Trybu N używam przede wszystkim w centrum miasta.Tryb AW zdaje egzamin w niesprzyjających warunkach pogodowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale nie idealna. Powinno się mieć czujniki parkowania z tyłu. Do przodu widoczność dobra ale też czasami używam czujników parkowania.
Dość szerokie słupki przednie i tylne.
5,0
Ergonomia
Po liftingu bez zarzutu. Wejście USG pod ręką a nie głęboko ukryte w schowku pasażera. Podłokietnik czasami zawadzający można odchylić do tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna strefowa działa bez zarzutu. W ustawieniu na MAX trochę zbyt głośna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu bez zarzutu. Miejsca sporo.
5,0
Wyciszenie
Super. Jest po prostu cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży plus. W jeździe miejskiej spala ok 7,2 l/ 100 km. Na drogach szybkiego ruchu przy prędkości od 80 do 150km/h ok 6,2 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W nowej brak. W poprzedniej po 8 miesiącach spaliła się żarówka w dodatkowym świetle stopu - wymienione w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW
[l/100km]