Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d

Pewel_, 10 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód absolutnie godny polecenia. Kilka/kilkanaście lat temu gdyby ktoś zapytał mnie czy polecam mu kupno Alfy Romeo raczej na pewno nie powiedziałbym tak. To była marka dla pasjonatów który mieli zasobny portfel. Jednak teraz wszystko się zmieniło i na pytania czy polecam samochód Alfa Romeo Giulietta mówię szczerze i z czystym sumieniem TAK, TAK i jeszcze raz TAK. Jest tylko jedno ale, trzeba się przyzwyczaić do ciągłych pytań czy auto się nie psuje, czy jeździ, czy są z nim problemy. Takie pytania słyszę niemal za każdym razem od ludzi którzy mają w pamięci stare samochody Alfy Romeo a w zasadzie opinie o nich, bo praktycznie wszyscy którzy pytają w ten sposób nigdy Alfami nie jeździli a opinie o nich znają jedynie z gazet i opowieści. Jest to trochę frustrujące bo ma się wrażenie, że wszyscy dookoła myślą, że kupiło się auto które zaraz rozpadnie się na kawałki, ale TAK NIE JEST. Podkreślam to jeszcze raz i do wszystkich którzy myślą że współczesne Alfy zrobione są gorzej i psują się bardziej niż inne samochodu - NIE TO ABSOLUTNIE NIE PRAWDA.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, w każdej kwestii jestem z niego zadowolony i z pewnością kupiłbym go raz jeszcze. Ma bardzo wiele zalet ale zdecydowanie największe w nich to: 1. Napęd (absolutnie idealny silnik i dobra skrzynia biegów). 2. Prowadzenie (świetne zawieszenie i układ kierowniczy). 3. Elektronika (rewelacyjny system DNA - w trybie Dynamic auto jeździ jak rasowy sportowiec, w Normal - jest przyjemnie i spokojnie a w trybie All Weather daje niesamowite poczucie bezpieczeństwa trzymając ostro w ryzach auto w każdych warunkach). 4. Design - to oczywiście rzecz gustu, na zdjęciach nie podobała mi się aż tak bardzo, ale gdy ujrzałem na żywo... przepiękny samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest absolutnie rewelacyjny. Jego elastyczność nie ma sobie równych. Można jechać bez problemu na 6 biegu przy 1400 obr/min a po dodaniu gazu do dechy przyzwoicie przyśpieszyć. Nawet dieslom o znacznie większych pojemnościach zdecydowanie nie przychodzi to tak łatwo. Do tego na niskich obrotach jest niemal niesłyszalny co jest plusem przy długich trasach a gdy chce się poczuć dreszczyk emocji powyżej 3000 obr i pełnym gazie generuje soczysty sportowy, basowy pomruk. Do tego w trybie Dynamic staje się bardzo nerwowy gwałtownie reagując na każdy ruch prawą nogą dając poczucie prawdziwie sportowego zachowania. I to wszystko przy doskonałej współpracy z LPG i małym zapotrzebowaniu na paliwo. Absolutna rewelacja:)
4,0
Skrzynia biegów
Jest krótka co zwięszka dynamikę i elastyczność, pracuje bardzo przyjemnie, preczycyjnie z lekkim oporem, dobrze trzyma się w ręku lewarek. Jedyny minus to dość duży opór przy wkładaniu 1 biegu gdy samochód jeszcze się toczy (powiedzmy powyżej 10 km/h) - to jedyny jej minus. Bez tego byłoby doskonale.
5,0
Układ jezdny
Absolutnie wzorcowe zawieszenie pod każdym względem doskonałe, trzyma w zakrętach jak po szynach, w porównaniu z Fordem Focusem 3 znacznie lepsze. Układ kierowniczy również bez najmniejszych zastrzeżeń. Najbardziej podoba mi się w trybie Dynamic pracuje w tedy z lekkim oporem dając świetne wyczucie tego co dzieje się pomiędzy kołami a asfaltem.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu doskonała, na boki niezła do tyłu zła. Przydałaby się kamera cofania albo chociaż czujniki. Jednak duże lusterka boczne poprawiają nieco sytuację. Podsumowując jeśli nie trzeba cofać to jest bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Jedyne do czego można się doczepić to usytuowanie ręcznego pod podłokietnikiem co bardzo utrudnia jego zaciąganie. Gdyby był elektryczny ręczny uruchamiany przyciskiem na desce rozdzielczej byłoby doskonale. Z drugiej jednak strony system Hill Holder utrzymujący samochód na wzniesieniach przy ruszaniu działa tak sprawie że ręcznego używa się tylko i wyłącznie podczas postoju.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko działa sprawnie, szybko, automatyczna klimatyzacja bardzo dobrze utrzymuje temperaturę wewnątrz. Jedyny minus to zbyt głośna praca nawiewu. Klimatyzacja w trybie Auto stara się jak najszybciej dogrzać/ochłodzić samochód na początku podróży przez co włącza nadmuch na MAX co powoduje taki szum że trudno rozmawiać w samochodzie. To jedyny minus
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu na nogi jest tyle samo co w Audi A4, nieco gorzej z przestrzenią nad głową, duże osoby z tyłu będą ocierać głową o dach. Z przodu wszystko jest w najlepszym porządku i dla dużych i dla małych bardzo wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Jedzie się bardzo przyjemnie. Przydużych prędkościach zaskakująco cicho, silnika przy spokojnej jeździe autostradowej nie słychać wcale. Podobnie z szumem powietrza którego nie słychać - jest po prostu cicho. Jedyne co dobiega do uszu kierowcy to dźwięki kół jadących po nierównym asfalcie - słychać w tedy głównie opony napotykające na nierówności.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj bardzo duży plus. Po pierwsze ekonomika jazdy jak już pisałem w opisie silnika pali on naprawdę bardzo mało, średnie spalanie benzyny na poziomie 6,0 - 6,5 L/100 km przy normalnej jeździe w aucie tej klasy to świetny wynik. Na na LPG nigdy nie udało mi się przekroczyć 8,5 L/100 km a średnio utrzymuję się między 7,5 a 8 L/100 km co przy cenie 2,5 zł/L daje niecałe 20 zł/100 km. Takiego wyniku nie osiągają żadne diesle. Doskonale również wypadają kwestie przeglądów. Pierwszy raz do ASO na przegląd jedziemy po 30000 km lub 24 miesiącach a sam przegląd kosztuje 800 zł wraz z ceną wymienianych elementów (oleju, filtrów i świec).
5,0
Stosunek jakość/cena
Ogólną jakość oceniam bardzo wysoko. Współczesna Alfa Romeo nie ma już nic wspólnego z tą jaka była jeszcze 10 - 15 lat temu i wcześniej. Przyglądając się dokładnie wszystkim drobiazgom, czy to w komorze silnika, czy pod podłogom wszystko zaprojektowano i zmontowano bardzo solidnie. Również dostawcy komponentów wybrani są bardzo trafnie. Kolega ma BMW 3 i analizując dostawców komponentów (układu kierowniczego, zawieszenia, hamulców, osprzętu silnika itp.) można dojść do wniosku że to bliźniacze konstrukcje - zdecydowana większość tych dostawców jest identyczna. Może to za sprawą dyrektora jakości Alfy Romeo który wcześniej pracował właśnie dla BMW? Mimo, że cena samochodu jest dość wysoka jak na segment C i wahałem się pomiędzy oceną "doskonale" a "dobrze" to mimo tej wysokiej ceny daję ocenę doskonale. W końcu BMW 1 jest o wiele wiele droższe a trudno znaleźć jakąkolwiek większą różnicę jakościową.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek były w zasadzie tylko 2. Miesiąc po kupnie samochodu przepaliła się żarówka światła cofania (wymiana bardzo prosta zrobiłem to sam w 3 min pod domem). Druga usterka to lekko zwisająca osłona wahacza lewego tylnego koła (zamiast na 3 śrubach to trzymała się na 2). Zauważyłem to przy wymianie opon z letnich na zimowe po 3 miesiącach posiadania samochodu. Po przyjrzeniu się uważnie okazało się, że gwint śruby która nie trzymała był zerwany więc ewidentnie był to błąd fabryczny bo nikt inny tej śruby nie dotykał. Zgłosiłem to do ASO przy okazji pierwszego przeglądu LPG (darmowy po 1500 km od założenia) - osłona została zamocowana. Nic więcej do tej pory się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d