Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting
User86,
8 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Szukałem samochodu w rozsądnej cenie, który będzie zarówno woził mnie z punktu A do B, jak i dawał przyjemność z obcowania z motoryzacją.
Znalazłem:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty, do ok. 2000 obrotów zupełnie nie jedzie.
Potem się rozkręca i jest bardzo dobrze, na autostradzie (w Niemczech, na odcinku bez ograniczeń;)) nawet przy prędkościach powyżej 160 km/h nie ma zadyszki. 210 na budziku było bez większych problemów, a i 220 da się zrobić. (licznikowe, nie mierzone GPS).
Ale jeśli chcesz być szybki od świateł do świateł w dużym mieście kup coś innego.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, ale szału też nie ma. Zdarzało mi się zmieniać biegi subiektywnie przyjemniej i bardziej akuratnie niż w opisywanym aucie.
5,0
Układ jezdny
Samochód lubi zakręty i daje poczucie pewności prowadzenia. Bardzo fajny jest system DNA, który pozwala zmienić charakterystykę pojazdu, od przeznaczonej na słabą przyczepność nawierzchni, przez normalną, po dynamiczną dającą namiastkę prowadzenia hot hatcha.
Auto w wersji z twardszymi sprężynami i kołami R18 jest mocno twardawe, co jednemu podpasuje, a drugiemu nie.
Komfort
3,0
Widoczność
Wzmożona uwaga przy skręcaniu przez przejście dla pieszych jest niezbędna, w pewnym momencie nie widać człowieka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i nawet antytalent do obsługi urządzeń mających więcej niż 3 przyciski sobie poradzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale nawet dla rosłych osób, z tyłu - niezbyt wiele miejsca nad głową dla kogoś powyżej 180 cm.
Samochód idealny dla singli, par lub rodzin z mniejszymi dziećmi.
Całkiem ustawny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jest dość głośno na tle innych, spokojniejszych i słabszej mocy kompaktów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto stworzone do oszczędzania, ale nie jest też bardzo drogie w utrzymaniu.
170 koni w benzynie musi swoje wypić, nie wierzcie w dane producenta (ogólnie, nie tylko AR).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał żywej, soczystej, stylowej motoryzacji w cenie Golfa nie odbiegający praktycznością od Golfa w znaczący sposób.
Czego chcieć więcej?
PS Nie mam nic do Golfa, świetne auto i wzór w klasie kompakt, ale zdecydowanie mniej ekscytujące od AR Giulietta.
PS 2 Trzeba wziąć poprawkę na to, że jakość wykończenia wnętrza (materiały, spasowanie) w AR Giulietta nie umywa się do jakości wykończenia wnętrza Golfa 7.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, by oceniać, ale dam kredyt zaufania i ocenę dobrą;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, by oceniać, ale dam kredyt zaufania i ocenę dobrą;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
[l/100km]