Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting
Artur,
9 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Swietny i dynamiczny silnik wspolpracujacy z automatem TCT
4,0
Całokształt
Swietne auto, szybkie stabilne na drodze i bardzo ladne. Mimo, ze to autko jest juz na rynku od 5 lat nadal atrakcyjne. Nadal budzi zainteresowanie ponadczasowa stylistyka. Byc moze jest kilka innych alternatyw ale AR Giulietta ma w sobie cos unikalnego, co powoduje ze jeszcze nigdy nie dbalem tak o ten samochod jak o poprzednikow - a dbam :) o kazdy. To co zwraca uwage kierowcy to dosc slaba widocznosc do tylu, plastiki powinny byc lepszej jakosci choc nie jest zle - sa trwarde. Polecam skorzana tapicerke. Silnik fajnie pracuje, ma ladne slyszalne brzmienie/pomruk. Giulietta powinna byc lepiej wyciszona - docierajacy do wnetrza dzwiek w duzej mierze zalezy od nawierzchn i zastosowanych opon. W moim poprzednim aucie FL2 wyciszenie bylo rewelacyjne, moze sie odzwyczailem od aut segmentu C :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Swietny, ladnie i rowno pracuje, mimo pojemnosci 1,4 brzmi rasowo, przy mocy 170 KM nie narzekam na brak mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Pomagaja manetki, skrzynia TCT jest niezła ale mogłaby szybciej reagować.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, twardy ale bez przesady, duzo zalezy od felg - na 16-tkach bardzo wygodnie, na 18-tkach twardo ale przyzwoicie. 17-tki to chyba najlepsze rozwiązanie, najbardziej optymalne.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, choc przeszkadzaja szerokie slupki, z tylu slabo - polecam czujniki parkowania. Generalnie to nie akwarium, widocznosc bardzo przecietna.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tu projektanci spisali się bardzo dobrze. Ręczny gryzie sie z podlokietnikiem, male pojemniki na napoje ale to autko jest bardziej sportowe niz rodzinne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
swietnie, szybko i w miare cicho chodzi wentylacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tylu nie jest zle aczkolwiek zalezy wszystko od wzrostu kierowcy - z tylu wygodnie pojada dzieci, dorosli raczej niewysocy :)
4,0
Wyciszenie
Giulietta jest cicha na swoj sposob: do 120-130 km przyjemnie, powyzej robi sie glosno. Dosc slabo sa wyciszone nadkola, slychac jak pracuje podwozie, wazny jest dobor opon - fabrycznie zakladane Pirelli sa bardzo glosne. Auto mam od poczatku 2015 roku, zaczynalem na oponach zimowych - bylo cicho, gdy zmienilem na letnie - wspomniane Pirelli - zrobilo sie glosno. Kola 18tki, opony niski profil.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uwazam, ze sa umiarkowane tzn jesli ktos liczy ze 170KM bedzie palic tylko 5-6 litrow bezyny to sie grubo myli. Ten silnik, szczegolnie gdy sie depnie potrafii spalic grubo powyzej deklarowanych danych producenta...
5,0
Stosunek jakość/cena
Mialem na oku kilka modeli samochodow, potrzebowalem malego szybkiego i mocnego auta do miasta jak i poza...Giulietta przy oferowanych upustach nadal nie jest tania ale zdecydowanie najciekawsza...poprawilbym jakosc plastikow, nie sa zle ale Alfa powinna dawac przyklad nie tylko pod wzgledem wzronictwa ale takze jakosci uzytych materialow.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak powyzej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
[l/100km]