Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting

RaV, 7 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v 120KM 88kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 120 km a kierowca ma wrażenie, że jest ich zdecydowanie więcej. I oczywiście system DNA - zdecydowanie wpływa na różne ustawienia samochodu i ewidentnie powoduje zmiany we wrażeniach z jazdy.
5,0
Całokształt
Kompaktowe auto niemal idealne. Świetny design nadwozia i wnętrza. Bardzo dobry silnik, skrzynia biegów i wyśmienity układ jezdny. Auto z "duszą" i sportowym charakterem. Samochód ma już w standardzie mnóstwo stylowych dodatków, które są rzadziej spotykane u innych producentów. Dla miłośników włoskiej motoryzacji wybór jest oczywistością, dla pozostałych model naprawdę warty uwagi. Polecam! Szczegółowy opis poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, żwawy silnik. Moc 120 km w zupełności wystarczający zarówno do miasta jak i na trasę. Nie ma modułu multiair. W trybie "N" samochód ma osiągi i wrażenia z jazdy porównywalne z najlepszymi samochodami kompaktowymi o porównywalnej mocy. W trybie "D" to już zupełnie inna liga. Polecam sprawdzić dane z innymi producentami, żeby się przekonać. W rzeczywistości ma się wrażenie, że jedziesz samochodem zdecydowanie szybszym. Do tego przyjemny, rasowy dźwięk silnika, który po otwarciu maski prezentuje się znakomicie.
5,0
Skrzynia biegów
Świetnie zestrojona. Przełożenia są krótkie, a biegi zmienia się z przyjemnym oporem. Skrzynia biegów jest 6 - cio biegowa, a szósty bieg pozwala zdecydowanie zaoszczędzić paliwo. Gałka zmiany biegów to majstersztyk - prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. W moim przypadku nie ma z aluminiową nakładką żadnych problemów, aczkolwiek słyszałem, że niektórzy użytkownicy narzekali na luzy w jej mocowaniu. Może usunięto to po lifcie. I na koniec jeszcze jedno - pierwszy bieg jest tak ustawiony, że naprawdę trzeba się postarać żeby samochód zgasł przy ruszaniu - dobra wiadomość dla początkujących kierowców.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny. Nie można złego słowa o nim napisać. W trybie N jest już bardzo stabilnie i komfortowo, a w trybie D to już typowo sportowe nastawienie. Ja dodatkowo mam sportowe, usztywnione zawieszenie więc wrażenia są jeszcze bardziej spotęgowane. Prowadząc ten samochód masz pewność odnośnie jego zachowania na drodze. Auto trzyma się bardzo dobrze drogi. Polecam. Komfort jest zachowany na przyzwoitym poziomie, aczkolwiek nie jest to samochód pokroju Citroena czy innych aut, które płyną po nierównościach. Dla mnie to zaleta.
Komfort
3,0
Widoczność
Stylizacja nadwozia i wnętrza drastycznie ogranicza widoczność do tyłu. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu to bardzo przydatna opcja. Proponuję z niej nie rezygnować. Podniesienie zagłówków z tyłu jeszcze bardziej ogranicza widoczność. Lusterka boczne dają dobry obraz rzeczywistości. Przód auta łatwy do wyczucia.
4,0
Ergonomia
Ergonomia wnętrza pojazdu stoi na wysokim poziomie. Ekran multimedialny jest dotykowy i znajduje się we właściwym miejscu. Ponadto można go obsługiwać nawet w rękawiczkach! Bardzo łatwe parowanie systemu multimedialnego z telefonami. W standardzie streaming muzyki z telefonu - włączasz coś z sieci na telefonie i słyszysz dźwięk w głośnikach samochodu w kilka sekund! Super! Regulacja nawiewu i klimatyzacji w idealnym miejscu (o czym niżej). Jednym przyciskiem można ustawić identyczną temperaturę w dwóch strefach klimatyzacji (niektóre auta tego rozwiązania nie posiadają...). Zegary umieszczone w tubach są czytelne, aczkolwiek kierowinica minimalnie je zasłania. Sama kieorwnica jest idealna. Ja mam ściętą u dołu i bardzo ją sobie chwalę, aczkolwiek słyszałem, że dla niektórzy użytkownicy narzekają na wielkość kierownicy bez ścięcia u dołu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulacja klimatyzacji i nawiewu jest świetna. Pokrętła są duże, działają z przyjemnym oporem. Można regulować temperaturę bez odrywania wzroku od kierunku jazdy. Klimatyzacja działa szybko. Dodatkowo to bardzo estetyczne rozwiązanie. Prościej i bardziej stylowo już się nie da.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest dużo, z tym zastrzeżeniem, że siedząc w środku masz wrażenie, że samochód Cię otula. Linia okien poprowadzona jest wysoko, szyby są małe, a deska rozdzielcza poprowadzona wysoko. Dodatkowo siedzenia są usytuowane nisko, a można je obniżyć jeszcze bardziej, uzyskując wrażenie jazdy niemal po samym asfalcie. Podłokietnik z przodu jest przydatny jedynie na trasie, bowiem utrudnia zmianę biegów. Dodatkowo zasłania miejsca na napoje, których akurat w tym samochodzie jest mało. Małe są również kieszenie boczne w drzwiach. Mało przydatna jest również niewielka wnęka w desce rozdzielczej po stronie kierowcy. Nie przewidziano również miejsca na telefon komórkowy (chyba, że umieścisz go w schowku na górze deski rozdzielczej). Schowek przed pasażerem jest sporych rozmiarów i ma dodatkowo funkcję chłodzenia. W tylnich siedzeniach przydatne, aczkolwiek wąskie przegródki. Z tyłu jest ciaśniej, aczkolwiek nie można narzekać biorąc pod uwagę, ze mamy do czynienia z kompaktem. Przy kierowcy o wzroście ok. 185 cm z tyłu pozostaje wystarczająca ilość miejsca. Na tylnej kanapie mieści się również sporej wielkości fotelik dla dziecka, aczkolwiek jego zapięcie wymaga już pewnej gimnastyki.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie i akustyka jest ok. Silnik generuje jednak dzwięk ewidentnie dochodzący do uszu pasażerów. Mi to osobiście bardzo pasuje, ale dla innych może być zbyt donośny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu są na akceptowalnym poziomie. ASO nie winduje cen do astronomicznych wielkości w porównaniu do konkurencji. Jasne, są one wyższe niż w przypadku aut bardziej budżetowych (Fiat, Skoda), ale nie można narzekać. Zużycie paliwa w normie. Ubezpieczenie ok. Czujniki w oponach podrażają koszt wymiany opon tak jak i rozmiar kół, ale to dotyczy każdego modelu bez wyjątku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu jest wprawdzie wyższa od większości kompaktów, ale w zamian nabywca dostaje samochód z prawdziwym charakterem. Jeżeli o jakimkolwiek kompakcie można powiedzieć, że jest to samochód z "duszą" to własnie o tej Alfie. Samochód ma mnóstwo stylowych gadżetów i sportowych akcentów - zegary umieszczono w głębokich tubach, wskazówki "wiszą" w pozycji pionowej, a przed startem zataczają zawsze pełne koło, kierownica jest ścięta u dołu i obszyta czerwoną nicią, gałka dźwigni zmiany biegów to tak jak pisałem majstersztyk, siedzenia są delikatnie kubełkowe, czarna podsufitka, nakładki na pedały i progi itd itp. Dodatkowo stylowe napisy i znaczki Alfy Romeo. Jakość spasowania i uzytych materiałów jest ok, aczkolwiek miejscami faktycznie mogłaby być lepsza. Nie psuje to jednak ogólnej oceny tek kategorii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zupełny brak jakichkolwiek usterek! Warto to podkreślić, bo steerotypy bezzasadnie zniechęcają do zakupu potencjalnych klientów. Ok, aby być bardzo dokładny - to muszę zaznaczyć, że po znacznym przymrozku termometr zawyżał przez kilka dni temperaturę, ale później to uchybienie zniknęło. Samochód używany dwa lata, z przebiegiem ponad 30 tysięcy kilometrów w warunkach miejskich.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I to chyba najlepszy komentarz do oceny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting