Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016
ambienT,
8 lat temu
Silnik 1750 TBi 240KM 177kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
1 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Całokształt to 5 z minusem. Piękne, nietuzinkowe auto z genialnym silnikiem prosto z Alfy 4C, pierwsza setka po 6 sekundach, piękny dźwięk NIEPOCHODZĄCY z głośników a faktycznie dobiegający z wydechu i silnika - podziwiam. Zapraszam do recenzji.
Wrażenia
5,0
Silnik
1750 cm3 / 240 KM / 340 nm od 2.000 rpm.
Świetne osiągi, umiarkowany apetyt na paliwo (10l / 100km), rewelacyjny dźwięk pracującej jednostki - jak dla mnie super. W zakresie obrotów do blisko 7.000 nie brakuje mocy ani przez chwilę.
4,0
Skrzynia biegów
Włoskie 2sprzęgłowe TCT - skrzynia potrafi szarpnąć ale przy odrobinie wjeżdżenia się w samochód współpracuje z kierowcą bardzo profesjonalnie i przyjemnie. Plus to prawdziwa sekwencja (do siebie dodajemy, od siebie odejmujemy) oraz łopatki na kierownicy. Szybki i precyzyjny układ.
5,0
Układ jezdny
Jest twardo i sztywno, fabryczne koło 225/40/18 daje znać o sobie przy kiepskiej drodze. Na równej tafli auto prowadzi się jak rasowy hothatch - do tego oczywiście szpera i sportowe hamulce (przód 330 mm) - jak dla mnie jest bardzo dobrze. Auto bardzo przewidywalne w zakrętach. System DNA pozwala na dopasowanie charakterystyki auta do aktualnych wymagań kierującego.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność to nie jest najmocniejszy punkt tego auta, mała tylna szyba utrudnia parkowanie, na plus duże lusterka boczne. Bez czujników tył ani rusz ale w tej wersji są już w standardzie.
4,0
Ergonomia
Miejsce na kubki jest, schowek u pasażera jest. Tylny podłokietnik bez opcji "pojemnika" za to z 2 cupholderami. Wszystko w normie. Brak natomiast podłokietnika, który nie jest dostępny przy sportowych fotelach z zintegrowanym zagłówkiem. Bagażnik 350l, kanapa składana 60/40 + otwór na narty. Szału w tej klasie nie robi ale przecież nie o to chodzi. Wykończenie w "alacarbonie" jest łatwe w utrzymaniu, jakość montażu jest w porządku, nic nie skrzypi przy mocniejszym wciskaniu poszczególnych elementów. Koło zapasowe w bagażniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zastrzeżeń brak - bardzo prosty i intuicyjny sposób sterowania. Przyjemne w dotyku pokrętła oraz klarowne wskazania ustawień. Jest OK!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to mistrz przestronności ale 4 osobom do 1.90 m wzrostu nie powinno braknąć miejsca. Świetne sportowe fotele z dobrym trzymaniem bocznym. Więcej sportu = mniej komfortu.
5,0
Wyciszenie
Auto jest GŁOŚNE ale właśnie takie ma być. Rewelacyjny układ wydechowy w połączeniu z pięknie brzmiącą rzędową czwórką wywołuje uśmiech na twarzy, potrafi "zaharczeć" i "zapierdzieć" jak rasowe auto i ponownie przypominam, że nie jest to dźwięk z generatora czy głośnika - za to chwała Alfie. W opisywanym aucie gra BOSE z subem w bagażniku - jest bardzo przyjemnie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15k, olej w skrzyni co 60k, rozrząd co 100k. Norma. Paliwo w pełnym baku (60l) daje nam ok 600 km zasięgu. Ponownie brak zastrzeżeń. Cena w stosunku do konkurencji o zbliżonych mocach jest niższa, auto jest szybsze niż VW GTi MK7 oraz Megane RS. Ceny przeglądów w ASO grupy FIAT nie są wygórowane ale mogłyby być niższe. Fabrycznie BRAK runflatów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena katalogowa blisko 138 000, do wyjęcia za 114 - 116k zł. Bardzo dobre wyposażenie, długa lista opcji, niezły system multimedialny uConnect. Za te pieniądze ciężko o auto z tak piękną "duszą".
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na teraz brak, przebieg raptem 1000 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na teraz brak, przebieg raptem 1000 km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1750 TBi 240KM 177kW
[l/100km]