Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016

Messerschmitt, 5 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Auto świetnie wygląda i bardzo sprawnie pokonuje zakręty. Zawieszenie jest przyjemnie zestrojone oferując kompromis między sportem, a komfortem. Silnik 1.4 MA 150KM oferuje zadowalającą dynamikę przy akceptowalnym spalaniu. Wnętrze jest dosyć przestronne, wykonane ze smakiem i dobrze wykończone z gustownymi, czerwonymi przeszyciami na kierownicy i fotelach z alcantary (pakiet veloce). Duży plus za analogowe zegary i stylizowane na karbon wykończenia deski rozdzielczej oraz drzwi. Zastosowane plastiki są przyzwoitej jakości, ale brakuje niestety sensownej wielkości schowków. Ogółem oceniam Julkę na 4.5 / 5.0
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika dzięki sporej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu (250 Nm). Szczególnie powyżej 2500 obrotów przy których silnik osiąga swój maksymalny moment obrotowy. Niestety trochę brakuje elastyczności. Da się to odczuć szczególnie przy pokonywaniu niewielkich wzniesień z prędkościami parkingowymi na drugim biegu, generalnie trzeba redukować na 1kę.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, trochę irytuję średniej jakości plastik imitujący aluminium na gałce zmiany biegów. Skrzynia jest 6-biegowa, zestrojona bardziej pod miasto (2800 obrotów przy 120km/h)
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się bardzo pewnie i jest całkiem komfortowe. Jazda po krętych drogach to czysta przyjemność. Mam małe zastrzeżenia co do układu kierowniczego - jest nieco za miękki blisko środka co nie pasuje do sportowego charakteru Giulietty.
5,0
Karoseria
Dla mnie najładniejsze auto w klasie, szczególnie w czerwonym kolorze wraz z grafitowymi felgami "telefonami" oraz pakietem veloce.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest przeciętna. Słupek A jest dosyć gruby i niefortunnie poprowadzony utrudniając wjazd na rondo ( trzeba ruszyć głową aby upewnić się, że żaden pojazd czy pieszy nie skrył się za słupkiem). Słupek B również jest spory i nie ułatwia spoglądania za ramię przy zmianie pasa czy wyprzedzaniu. Widoczność do tyłu jest OK, choć szyba nie należy do największych a słupki C są dosyć masywne.
3,0
Ergonomia
Przyciski do sterowania klimą i są czytelne i dobrze rozmieszczone, podobnie jak sterowanie multimediami z kierownicy. Niestety schowków jest niewiele, są małe i nie najlepiej rozmieszczone
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Giulietta jest całkiem przestronna
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre, przy prędkościach autostradowych dają się trochę we znaki odgłosy toczenia kół oraz pęd powietrza ( zwłaszcza z okolic lusterek ). Ogólnie jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania są akceptowalne. Spalanie średnie z 10k kilometrów wynosi 7.8l / 100 km przy raczej dynamicznej jeździe ( niemal 100% w trybie dynamic ). Proporcje miasto / trasa to 30 / 70. W trasie poruszam się głównie autostradami i drogami ekspresowymi z prędkościami 140 - 160.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest naprawdę dobrze, odejmuję 1 punkt za ogólnie mocno przegięte ceny samochodów na polskim rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 2016