Genialne auto. Przejechane 15 tys i tylko wymieniono czujnik temp powietrza, bo były jakieś wątpliwości. Rewelacyjny silnik, tylko 200 KM, a wciska w fotel. Najmocniejszą stroną jest układ jezdny. Masz uczucie, że siedzisz za kierownicą sportowego auta. Precyzja prowadzenia i rewelacyjne właściwości jezdne. Przy +8 stopniach i oponach letnich zawieszenie robi dobrą robotę. To już moja druga Alfa. Pierwsza w 2000 roku, nieudana spotkanie. Tym razem strzał w 10-tkę.
Mimo podstawowej wersji wyposażenia jest luksusowo i naprawdę wygodnie. W podstawie podgrzewane fotele, kiera, tempomat, navi, bi-xenon adaptacyjny, czujnik deszczu i fotochrom środkowe lusterko. Jedyne, co mnie denerwuje to brak możliwości wyłączenia na stałe systemu START/STOP. Trzeba za każdym razem ręcznie wyłączać.
No i oczywiście ta linia. Włosi to stara kultura i kolebka kanonu piękna w sztuce.
Powiem od razu, auto kupiłbym ponownie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Naprawdę dobrze się wkręca, jednak w dolnym zakresie brakuje mocy. Może poprawią softem, a jak nie to zrobię tuning na 280KM (ten sam silnik, co w 280KM. Różnią się tylko oprogramowaniem).
4,0
Skrzynia biegów
Czasami się niemiło potknie przy b. spokojnej jeździe w trybie zimowym.
5,0
Układ jezdny
Po prostu wymiata. Jakbyś siedział za kierownicą bolidu. Mercedes i Audi chowają się, chyba że masz do czynienia z wersją S i M-power.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest naprawdę wygodnie, mimo sztywności zawieszenia komfortowo. Z widocznością jak w sportowym aucie. Trzeba chwilę czasu, zęby przyzwyczaić się do słupków dachu, które wchodzą w pole widzenia przy skręcaniu.
5,0
Ergonomia
Zero zbędnych przycisków. Zachowany minimalizm
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest naprawdę sporo miejsca. Mam wzrost 185 cm i dorosła osoba o tym samym wzroście za mną siedzi komfortowo. Nie muszę się przysuwać.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, jak przystało na sportową limuzynę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W sumie nie ma co narzekać. Auto za 150 tys, więc może kosztować. Pierwszy przegląd ok 1100 zł, spalanie średnie 10,2l/100 KM.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest warte swoich pieniędzy. Żałuję, że nie było mnie stać na 280 KM ale i tak jest rewelacyjnie.