Przeniesienie napędu
: Wzorcowe trzymanie się drogi.
5,0
Całokształt
Alfa nie odstaje od niemieckiej konkurencji, bardzo dobrze wykończone, świetnie się prowadzi, zapewnia doskonały komfort zarówno kierowcy jak i pasażerów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy 200KM bardzo dynamiczny zapewnia bardzo dobre osiągi, niestety przy korzystaniu z pełnej mocy nie można myśleć o oszczędnej jeździe ale to nie powinno nikogo dziwić.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna bardzo dobra, ale przy nagłym przyśpieszaniu i wychodzeniu z zakrętów zdarza się, że szarpnie. Generalnie skrzynia pracuje bardzo szybko i praktycznie nie odczuwa się zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie idealne, doskonały kompromis między sportowym prowadzeniem a komfortem. Dobrze wybiera nierówności. Przy jeździe w zakrętach trzyma się drogi jak gokart.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, w zakrętach grube słupki ograniczają widoczność.
4,0
Ergonomia
Ergonomia dobra, brakuje schowków ( na okulary, komórkę i drobiazgi)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca dla osób do 185cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, przy prędkości powyżej 160km/h zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy dynamicznej jeździe spalanie oscyluje na poziomie 13-15l, gdy jedzie się autostradą z prędkością 140km/h spalanie ok 10l, przy spokojnej jeździe 90-100km/h spada do ok 8,5-9l. Średnio przy przejechaniu 6000km spalanie 10,5l
4,0
Stosunek jakość/cena
Alfa nie ma czego się wstydzić w stosunku do konkurencji, jest to auto na najwyższym europejskim poziomie. Cena cóż... za przyjemność i wyjątkowość trzeba płacić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie na ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW
[l/100km]