Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulia II Sedan Facelifting
Mariusz,
6 miesięcy temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
28 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Niedoceniony samochód, a ma tak wiele do zaoferowania. Ostatni Mohikanin wśród tylnonapędowych sedanów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0T GME 200 KM - na dzisiejsze czasy ta moc wydaje się skromna, ale w Alfie ta moc jest rozwijana inaczej. Przyspieszenie 0-100 km w okolicach 6 sekund to są wartości godne hothatcha a tu mówmy o podstawowym wariancie benzynowym.
Dynamika tego silnika jest doskonała, samochód zbiera się chętnie.
Wadą natomiast jest dość niska kultura pracy w niskim zakresie obrotów. Ten silnik nie jest bezszelestny, czasami ma się wrażenie, że to diesel a nie benzyna. Niestety ten typ tak ma i pewne dziwne dźwięki wydobywające się z silnika są tutaj normą.
Na szczęście w trybie Dynamic, w którym obroty silnika są na trochę wyższych obrotach eliminują większość z akustycznych dolegliwości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ZF 8HP pasuje idealnie do tego silnika. Jest bardzo dynamiczna, szczególnie w trybie Dynamic, w którym aż lekko i przyjemnie szarpie podczas ostrego przyspieszania. W trybach N i A jest delikatna.
Niestety przy nierozgrzanym oleju w skrzyni potrafi nieco szarpnąć z 1 na 2 bieg, ale to norma w ZF 8HP.
5,0
Układ jezdny
To najmocniejszy punkt tego samochodu. Prowadzi się bardzo przewidywalnie i niesamowicie precyzyjnie. Układ kierowniczy jest skrojony pod kierowcę lubiącego jeździć. Przy prędkościach autostradowych sportowy układ kierowniczy nie przeszkadza.
Zawieszenie na szczęście nie jest twarde. Jest takie pośrodku. Jednocześnie daje dużo informacji z drogi i nie męczy na drogach słabej jakości.
5,0
Karoseria
Giulia ma specyficzny wygląd - nie każdemu przypadnie do gustu. Mi na początku średnio się podobała, ale z biegiem czasu dostrzegłem piękno w tej sylwetce. Piękna włoska robota.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest na średnim poziomie. Osoby o niższym wzroście będą narzekały na lusterka boczne, które wychodzą z słupka "A" i ograniczają widoczność. Widoczność do tyłu jak to w sedanie - niewiele widać. Kamera cofania nie ma jakieś super jakości obrazu, ale jest wystarczająco dobra i co najważniejsze można jej zaufać - nie zniekształca obrazu. Można precyzyjnie parkować.
5,0
Ergonomia
Nie wiem czy wzór to dobre określenie, ale patrząc na dzisiejsze projektowanie samochodów oparte na 1 centralnym ekranie i wszystkie funkcje sterowane z niego to można powiedzieć, że Giulia wypada przy nich idealnie. Wszystko pod ręką - pokrętła od klimatyzacji, ekran dotykowy oraz pokrętło do multimediów (w 95% przypadków można korzystać tylko z pokrętła), selektor trybów jazdy, pokrętło głośności na konsoli centralnej to wszystko sprawia, że po pierwsze chce się z tego korzystać, a po drugie jest to bardzo łatwe w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie jest skuteczne, ale czasami lepiej starować wentylacją manualnie niż zawierzyć automatowi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli ktoś lubi nisko siedzieć, nie mieć SUVowej pozycji za kierownicą to będzie tutaj bardziej niż zadowolony. Bardzo sportowa pozycja za kierownicą. Pozostała przestrzeń jest na przeciętnym poziomie. Oczywiście nie można tutaj liczyć na gigantyczną przestrzeń jak w Skodzie Octavii czy Superbie, ale miejsca jest podobnie jak w BMW 3, Mercedesie C czy Audi A4.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest dobrze, powyżej już słychać szumy. Nie ma dramatu, ale gdzieniegdzie słychać świst powietrza przedostający się do kabiny. Da się do tego przyzwyczaić, ale trzeba to zaliczyć do wady tego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w ASO w granicach 1200-1500 zł to raczej norma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem za sportowego sedana z charakterem, choć nie pozbawionego wad to jest to dobra oferta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalona żarówka od oświetlenia rejestracji oraz oświetlenia przestrzeni pasażerskiej. Piszczący zamek wymieniony 2 razy na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW
[l/100km]