Zawieszenie
: Znakomicie trzyma się drogi, świetny kompromis na nasze drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Skomentuj tę usterkę...
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód. Jeżdżę nim już rok i za każdym razem kiedy rano podchodzę do niego czuję się wyśmienicie, wciąż sprawia mi radość. Żona i dzieci uwielbiają go. Czego więcej chcieć od samochodu?
Wrażenia
4,0
Silnik
Na wolnych obrotach nie jest mistrzem cichej pracy, ale podczas jazdy jego dźwięk pozytywnie zaskakuje.
Nie słychać klekotu tylko bardzo przyjemne bulgotanie jak w klasycznych V-kach benzynowych. Bardzo dobrze radzi sobie z automatyczną skrzynią biegów. Kręci się prawie do 6 000 obrotów.
Na postoju przenosi delikatne drgania (może to tylko mój egzemplarz), serwis mówi, że tak ma być.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna, bardzo fajnie blokuje poszczególne biegi (nie słychać typowego ślizgania się jak w starszych automatach). Zmienia biegi płynnie i szybko, przy hamowaniu skrzynia sama redukuje biegi i pomaga silnikiem. Opcja sekwencyjnej zmiany biegów jest, ale bardzo rzadko ją używam.
5,0
Układ jezdny
I tu bardzo miłe zaskoczenie. W poprzednich samochodach co kilkanaście tysięcy coś musiałem wymieniać a tu przejechałem ponad 30 000 i wszystko super i nic nie zapowiada się abym nie przejechał kolejnych 30 000.
Mam swój ulubiony zakręt w drodze do pracy który normalnie przejeżdża się 40 km/h a przy 60 służbowy peugeot staje na dwóch kołach a Alfa dopiero przy 90 km/h zaczyna lekko zarzucać tyłem. Nie mogę się przyzwyczaić, że granica bezpieczeństwa jest przesunięta tak daleko.
Komfort
3,0
Widoczność
Nie jest to akwarium ale też nic nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
Ogólnie dobrze, ekran komputera mógłby być wyżej. Fotele rewelacyjne, również dla wysokich osób (186 cm), można regulować na nieskończenie wiele sposobów, no i pamięć ustawień bardzo przydatna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze ale bez fajerwerków (nic nie zastąpi podgrzewania przedniej szyby w fordzie).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie wiem kto wymyśla, że jest mało miejsca z tyłu. Dwójka dzieci w fotelikach ma więcej miejsca niż w Fordzie Scorpio a to za sprawą większego kąta pochylenia tylnego oparcia. Samochód \"otula\" kierowcę i pasażerów i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Kierowca czuje się jak w bolidzie.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach słychać diesla i nie jest to przyjemne ale podczas jazdy silnik dostarcza tylko przyjemnych doznań. Bardzo dobre wyciszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
175 HP i zużycie średnie z ostatnich 13 000 km to tylko 6.8 L/100 km, trudno o lepszy wynik.
Ceny części na bardzo rozsądnym poziomie, silnik fiatowski, tak więc dostępność części duża. Jak ktoś chce to zamienników pod dostatkiem a i na rynku wtórnym wybór bogaty. W ASO jak to w ASO płacz i płać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przymierzałem się cały rok zanim wybrałem Alfę, bez wątpienia ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Za 5 letni samochód od naszych zachodnich sąsiadów trzeba zapłacić prawie 2 razy tyle. Jakość materiałów wewnątrz zaskakuje. Fotele skórzane MOMO niezależnie od rocznika wyglądają jak nowe. Wyposażenie w najbiedniejszej wersji jest już wystarczające a w tej najbogatszej jest chyba wszystko. Nagłośnienie BOSE z 8 głośnikami to standard.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic co może uprzykrzać życie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW
[l/100km]