Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 III

Mansoner, 15 lat temu
Silnik 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 166 III 2.4 JTDM 20V 175KM 129kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Elektryki w tym samochodzie jest masa więc spodziewałem się tego, że będą jakieś problemy no i są ale minimalne więc jestem zadowolony
5,0
Całokształt
Świetny samochód! Nie żałuję ani złotówki wydanej na niego. Piękna limuzyna, za która wszyscy się obracają - koledzy się śmieją, że to niesamowity magnez na ci**i;D Samochód super się prowadzi, osiągi też dobre, automat wygodny, bardzo niskie spalanie, bogate wyposażenie... Jestem zachwycony;D
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo równo (brak wahań obrotów, dziwnych zachowań...), bardzo cicho (nikt mi nie chce uwierzyć, że to dizel:)), spala bardzo mało no i ma fajne osiągi:) Elastyczność super. W połączeniu z automatycnzą skrzynią tiptronic jeździ się bajecznie:D W Alfie silniki jtd są istnym arcydziełem techniki pod każdym względem. Nie zamienił bym tego silnika na żaden inny - dla mnie ideał. Przy spokojnej jeździe bardzo oszczedny, a jak trzeba wyprzedizć np. wlekącego się TIRa to pokazuje na co go stać i trwa to moment.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów mam automatyczną, z możliwością wrzucania biegów ręcznie w trybie sport. Jest to skrzynia 5 stopniowa. Wszystko pieknie ładnie tylko tak na mój gust to przydał by się jeszcze 6 bieg do pełni szczęścia. Skrzynia ma aż 16 trybów pracy tzn. na bierzaco dopasowuje się do naszego stylu jazdy w danym momencie. Jeśli jeździmy wolno to zmiana biegu będzie następowała przy max 2500 obr/min (w zależności od biegu). Jeśli bedziemy jeździć bardziej dynamicznie wtedy zmiany biegów będą się odbywac przy nawet 3800 obr/min. Skrzynia dobiera sobie dzięki czujnikom odpowiednio biegi przy podjeździe pod górkę czy z górki. Wszystko odbywa się bardoz płynnie bez szarpnięć (wysoka kultura pracy). Bardzo rzadko zdaża się też coś takiego (za to lekki minusik), że skrzynia na chwilkę zgłupieje (podczas częstej zmiany prędkości - gaz/hamulec), że niewłaściwie przewidzi moje zamierzenia - ja chcę jechać spokojniej a ona mi się przygotuje do ostrej jazdy i wrzuci niższy bieg i obroty np. na 3000 ale po kilku sekundach ustawi się już prawidłowo. Przy wyprzedzaniu też super bo jak depnę w podłogę to zrzuca mi na niższy bieg, obroty ciągnie wysoko i maksymalnie wykorzystuje moc silnika. To mi się najbardziej podoba - wciska w fotel:) Generalnie - świetna skrzynia. Na manualu praktycznie nie jeżdżę bo automat działa w 95% dokładnie tak jak bym chciał. Skrzynia wspomaga też hamowanie zrzucając biegi na niższe (hamowanie silnikiem), co odciąża hamulce.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest perfekcyjny. Zawieszenie dobrze tłumi dziury i samochód idealnie trzyma się drogi. Nigdy nie miałem nawet sekundy niepewności w prowadzeniu (czy to koleiny czy zakręty). Bardzo precyzyjna kierownica, świetnie reagująca na ruchy. Samochód jedzie zawsze gdzie ja chcę, a nie gdzie on chce;) Bdb hamulce - staje w miejscu :)
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznoscią jest już troszeczkę słabiej. W mieście czasem przydała by się trochę lepsza widoczność (szersze slupki z racji airbagów), nie najlepiej z widocznością do tyłu. Jeśli ktoś miał wcześniej malutkie autko i przesiądzie się na alfe 166 i będzie chciał parkować samochód to troszkę się przerazi - ja już się przyzwyczaiłem i jest ok. W trasie 0 różnicy - wszystko ok.
5,0
Ergonomia
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń do rozmieszczenia przycisków, pokręteł itp. Wszy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Wszystko działa tak jak działac powinno. Szyby odparowują bardzo szybko, silnik szybko łapie temp. wiec i szybko jest ogrzewanie. Z klimą też wszystko ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 196cm wzrostu i jestem wygodnicki - chciałbym mieć w samochodzie jak w fotelu przed telewizorem, a tutaj jednak calkowicie się tak nie czuję:( Minimalnie brakuje mi miejsca nad głową (przydało by sie kilka cm więcej) i żeby fotel mozna było cofnąć jeszcze z 10 cm dalej. Nie jest tego miejsca oczywiście mało ale ciut więcej mogło by być;) Poza tym fotele wygodne, dobrze wyprofilowane, podgrzewane...Tył na dłuższe trasy dla 2 osób. Przez wyprofilowany środek tylnej kanapy osoba w środku siedzi już mniej wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Idealne:) Przy zamkniętych szybach i włączonej muzyczce jestem całkowicie odcięty od świata:) Jest na prawdę cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wspaniałe spelanie! Moje spalania (takie rzeczywiste, które robię bez problemu - nie chwilowe, osiągnięte po przejechaniu samochodem 10.000km to: a) spalanie w mieście (bo tu poruszam się najczęściej): - minimalne 6.4 (takie mam bardzo często) - maksymalne 8-9 w zależności jak bardzo się ciśnie w pedał b) spalanie w trasie: - minimalne przy spokojniutkiej jeździe do 100km/h przez wioski, lasy (nie trasy szybkiego ruchu czy autostrady) to 4.5 litra - maksymalne na tej samej trasie jak mi się mocno spieszyło i wyprzedzałem wszystko co przedemną jechało (srednio 120-140km/h i but w podłogę przy wyprzedzaniu) to jakieś 5.8 litra. - spalanie na trasie szybkiego ruchu przy jeździe 140km/h to 5.4-5.6 litra. Na zagranicznych autostradach jeszcze moja Włoszką nie śmigałem więc nie powiem jakie jest spalanie przy dużych prędkościach ale szacuję, że przy jeździe 180-200km/h będzie to 7-8 litrów. Te dane to spalania bez włączonej klimy. Po włączeniu dochodzi ~0.5 litra. Biorąc pod uwagę masę samochodu ~1500kg, jego wielkość, moc silnika i osiągi jest to moim zdaniem praktycznie bezkonkurencyjne spalanie w tej klasie. Aha - tankuję tylko Shell V-Power Disel - nic innego. Silnik pracuje wtedy cicho, równo, super wkreca się na obroty i nie ma żadnych niespodzianek z brakiem mocy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 35.000zł kupiłem sportową limuzynę z 2004r. Konkurencja nie ma co startować. Dla niedowiarków i skreslających Alfe z racji dziwnej negatywnej famy ... Najpierw wsiądźcie i się przejedźcie zanim zaczniecie komentować;P
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 10.000 km nic co szarpnęło by mnie po kieszeni. Tylko elektryka. Jeśli coś nie działało to wystarczy wypiąć wtyczkę, przeczyścić i działa albo wymienić bezpiecznik i już. Oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 poważnych usterek. Nie wymieniłem żadnej części mechanicznej i mam nadzieję, że nadal nie będę musiał :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 166 III