Inne
: Komfort podróżowania, przyjemność z jazdy, brzmienie silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Niestety polskie drogi mocno dają w kość. Delikatne wielowahaczowe zawieszenie wymaga częstych naprawa ale rekompensuje komfortem i prowadzeniem.
Silnik
: Wspomniana usterka turbiny.
5,0
Całokształt
Alfę wybrałem sercem i nie jestem zawiedziony. Pomimo kilku usterek mam pozytywną opinię o tym aucie. Moja rodzina (zwłaszcza żona) uwielbiają ten samochód. Patrzenie na Alfę i jazda nim dostarcza niesamowitych pozytywnych emocji. Jadąc nim czujesz się wyjątkowo i wiesz że wzbudzasz zainteresowanie (nie jestem typem narcyza hehe). Póki co nie widzę godnego następcy dla Alfy 166...
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednio jeździłem Oplem Vectra 2.0DTI oraz TDI Volkswagena/Skody - tych silników nie można porównać do 2.4JTD. Kultura pracy pięciu cylindrów na zupełnie innym (wyższym) poziomie. Rasowe brzmienie (zwłaszcza w okolicy 3tys. obrotów) połączone z lekkim wciśnięciem w fotel powoduje dreszczyk emocji i same pozytywne odczucia. Rewelacja.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi 1-2, 3 doskonale ciągnie do przodu, elastyczna 4, super ekonomiczna ale także dynamiczna 6. Biegi wchodzą przyzwoicie, jednak nie tak komfortowo jak u niemieckiej konkurencji. Częsta przypadłość to cieknący wysprzęglik i wg mnie słabe sprzegło.
5,0
Układ jezdny
Auto doskonale się prowadzi i błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicą. Niestety aby ten stan utrzymać należy na bieżąco kontrolować stan zawieszenia, które jest niestety delikatne.
Komfort
4,0
Widoczność
Biorąc pod uwagę spore wymiary auta jest dobrze. Trzeba się przyzwyczaić i "wyczuć" gdzie samochód sie zaczyna i kończy. Szerokie słupki przednie ale jednocześnie rekordowo duże pole pracy wycieraczek. Tylnia szyba praktycznie się nie brudzi (zaleta sedana).
4,0
Ergonomia
Większość przycisków znajduje się tam gdzie powinna. Nie ma ich zbyt dużo co jest niewątpliwie zaletą. Duży kolorowy wyświetlacz. Intuicyjne i banalnie proste sterowanie ICS (radio, klima, navi, komputer). Sterowanie klimą może być czasem uciążliwe bo przyciski są położone nisko i drążek zmiany biegów nieco je zasłania. Niefortunnie umiejscowiony przycisk otwierania bagażnika (schowek pasażera). Brak udogodnień familijnych (uchwyty na kubki, pojemne schowki) - dla mnie to zaleta, to auto ma dawać przyjemność z jazdy i poczucie wyjątkowości.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna 1-strefowa klima to standard. Doskonale daje radę z chłodzeniem i ogrzewaniem wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tym aucie poczujesz się jak ktoś wyjątkowy. Super wygodne fotele przednie z pełną elektryczną regulacją i pamięcią ustawień. Zapach skóry zastąpi drzewka zapachowe :) Jeśli kochasz prowdzić to z przodu będziesz czuł się doskonale nawet jeśli masz 195cm wzrostu. Jeśli lubisz być wożony, na tylnej kanapie znajdziesz bardzo dużo miejsca a twoje przyrodzenie będzie dopieszczone... Bagażnik jest foremny jak na sedana i wystarczający dla 4 osobowej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Do wnętrza dociera tylko szum powietrza przy większych prędkościach oraz podniecający pomruk silnika. Usłyszałem i już nie mogłem zapomnieć :) Dobra jakość montażu i użytych plastików - nie ma mowy o skrzypieniu i trzeszczeniu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę rozmiary i masę auta oraz osiągi i przyjemność z jazdy jaką daje, to AR 166 2.4JTD jest wzorem ekonomiczności. W trasie spalanie na poniżej 6 litrów można osiągnąć bez problemu. Spalanie w mieście na akceptowalnym poziomie. Zbiornik 60l pozwala na pokonanie dystansu 900-1000km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Luksusowa sportowa limuzyna dla koneserów za naprawdę niewielkie pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma mały prześwit, dlatego należy uważać na koleiny i nierówności a także wysokie krawężniki. Łatwo uszkodzić osłonę silnika. Plastiki pod maską mało odporne na niskie temperatury (lubią pękać). Ścierające się przyciski sterowania w kierownicy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W aucie miałem 2 poważne naprawy (docisk sprzęgła, turbo), co przy przebiegu auta może być dziwne ale wg mnie wynikały ze stylu jazdy poprzedniego użytkownika/ów (auto jeździło wcześniej w wypożyczalni i miałem z tym problemy od samego początku użytkowania). Jedyna jak dotąd usterka typowa dla tego modelu to siłownik sprzęgła (wysprzęglik).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 150KM 110kW
[l/100km]