Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 II

M, 12 lat temu
Silnik 2.4 JTD 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 166 II 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2003 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Cóż mogę wam powiedzieć drodzy koledzy kierowcy. Jeśli jesteście niewrażliwi na estetykę, kupcie sobie Chvrolet`a coś tam coś tam. Auto które i tak zgubicie na parkingu pod centrum handlowym bo najpierw zapomnicie jak wygląda, a później jak się nazywa. Z kolei jeśli nie przeszkadza wam chodzenie do teatru w pile i mieszkanie w bełchatowie to kupcie BMW 5.Gdzieś chodzicie do tetru i gdzieś mieszkacie. Zawsze coś. Jeśli natomiast interesuje was coś więcej niż przemieszczanie się z pkt. A do B lub jeśli wasze kubki smakowe potrafią wyczuć coś więcej niż białą kiełbasę, golonkę i piwo wybierzecie włoszkę. Powiedzcie szczerze, Angela Merkel czy Monica Bellucci....
Wrażenia
5,0
Silnik
Za kulturę pracy należy się 5+, w porównaniu z poprzednią wersją silnikową (136km) silnik chodzi nawet jakby trochę ciszej. Dźwięk? Cóż, nie jest V6-tka, ale nie chrobocze, a powyżej 3000rpm robi się nawet przyjemnie. Co do elastyczności to prawdą jest że 130 konne mondeo jest bardziej zrywne, jednak nie zapominajmy że Alfa waży ponad 1,5 tony, może i ford niewiele mniej ale ten którym jeździłem miał też 5 biegową skrzynię więc siłą rzecz. . . itd, tak czy inaczej silnik ten to prawdopodobnie najlepsza konstrukcja diesel`a w europie, lepsza od następnego 20 zaworowego. Moją poprzednią 166 (2,4) zrobiłem 400 tyś i .... nic.
4,0
Skrzynia biegów
U konkurentów bywa lepiej, wspomniany ford, czy też passat, czy bezduszne japończyki działają bardziej precyzyjnie ( o ironio, dzieki Bogu że włosi nie). Jednak na pewno nie można tu mówić o problemach czy kłopotach.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja, wielowachaczowe zawieszenie może i na polskich drogach nie wytrzyma długo jednak prowadzenie i zachowanie się auta na zakrętach można ocenić tylko bardzo dobrze. Cały czas pamiętajmy że jest to auto ciężkie, a nie lotus exige.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, może poza widocznością do tyłu. Klapy bagażnika nie widać prawię w ogóle także trzeba się przyzwyczaić do wymiarów auta. Zresztą jak w większości sedanów. Jedna uwaga, tylna szyba, choćbyście nie wiem co z nią robili i za kim jechali podczas jazdy zawsze pozostanie czysta.
4,0
Ergonomia
Ciężko się do czegoś przyczepić, pokrętła i panale dobrze rozplanowane, praktycznie wszystko jest scentralizowane na panelu środkowym, a w wersjach ze sterowaniem z kierownicy genialne rozwiązanie obsługi całego komputera, tempomat w lewej dźwigni kierunkowskazu więc dość standardowo. Największa wygoda? Wbudowany telefon z funkcją sms. Nawigacja czy jest czy jej nie ma i tak nie pokaże polski ponieważ nie ma przewidzianych do niej map naszego kraju. Nawet w nowszych wersjach. Jeśli nie mieliście Alfy to zaskoczy was kilka rzeczy, otwieranie bagażnika przyciskiem ze schowka przed pasażerem...., akumulator w bagażniku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. I chłodzenie i ogrzewanie jest w zupełności wystarczające. Z jednym zastrzeżeniem. Dość częstą usterką jest termostat. Wtedy przy temp. na zewnątrz poniżej 0 st. woda nigdy się nie nagrzeje wystrczająco ( no chyba że w mieście) a wy będziecie jeździli z kocem na kolanach. Można to sobie zrekompensować podgrzewanym fotem który pozostawiony włączony na dłużej zaczyna naprawdę parzyć. Gorzej z pasażerami z tyłu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto duże, limuzyna, flagowy model marki więc ciężko żeby brakowało miejsca. Przednie fotele, zwłaszcza w skórze to mistrzostwo świata, karbowana skóra wygląda lepiej niż gdziekolwiek indziej, miejsca na nogi nie brakuje, a w elektronicznej regulacji jest mnóstwo kombinacji ustawień. Z tyłu znajdziecie więcej miejsca niż BMW serii 5 czy Audi A6, oczywiście z tych lat produkcji, ale mniej niż już wcześniej wspomnianym Mondeo MK3, o MK4 już nie wspominając.
4,0
Wyciszenie
Jeszcze raz to samo, jest to limuzyna więc jest cicho. BMW, A6-tka czy E-klasa wyciszają lepiej, ale kwestia 2 czy 3 dB jest jak najbardziej do zaakceptowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu byłem zaskoczony jak nigdy. Tak, w mieście jeśli będziecie chcieli poszaleć z łatwością przekroczycie 10l/100km ale to samo zrobicie ze skoda fabia 1,4. Jeśli natomiast się opanujecie to wynik 7,5-8l/100km nie jest nieosiągalny. Na trasie natomiast szok, 6l/100km to żaden wynik, Kiedyś jadąc przez 250km w zimie, gdzie po prostu nie było warunków aby przekroczyć 100km/h udało mi się osiągnąć wynik 4,5l. W aucie które waży ponad 1,5 tony. Wszystko to za sprawą 6-cio biegowej skrzyni, przy 120km/h mamy 2000rpm a przy 140km/h 2500rpm no i oczywiście bardzo elastycznego i mocnego silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Alfa jest jak młoda, piękna i trochę kapryśna kobieta. Dopieszczona i zadbana będzie grzeczna i milutka, jeśli nie to będzie miewać humory. A to elektryka, a to wspomniany termostat, a to kierunkowskaz nie będzie odbijał, ( poważnie, dziwna sprawa, miałem trzy i dopiero w obecnej odbija). Ach, oczywiście wspomniane wcześniej zawieszenie, wahacze przednie górne nie ważne czy będą orginalne po 350 zł za sztukę czy te z allegro po 100zł, nie wytrzymają więcej jak 20 tyś. Aby polepszyć żywotność proponuję wymieniać je razem ze sprężynami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak. Ktoś wspominał o wysprzęgliku, zgadzam się, bywa różnie. W ogóle cały zestaw przeniesienia napędu ze sprzęgłem na czele jest delikatny. Także zrywania asfaltu nie polecam. Koledzy od wersji 3,0 i 3,2 V6 mówią że jakby ktoś się postarał to załatwi sprzęgło w tydzień. Jak już wspominałem poprzednia 166

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 166 II