Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 I

jarekp_1986@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.4 JTD 136KM 100kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo 166 I 2.4 JTD 136KM 100kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : daję niesamowitą frajdę z jazdy palą przy tym prawie nic
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : przeciętna jakość wykonania zbyt niska jak naklase auta
Zawieszenie : coś juz zaczyna pukać ale jak juz pisałem to nie jego wina
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto piękne,jedyne w swoim rodzaju wspaniale się wyrózniające a szarzyzny opli i volkswagenów oferujące bardzo wiele za niewielkie pieniądze.Ma klika niedoróbek ale które auto ich nie posiada.Szerze je moge polecić.Gdyby było wykonane nieco lepiej był by to samochód idealny
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra klutura pracy dzięki pięciu cylindrom i wtryskowi typu common rail zostawia w tyle niemieckie klekoty,ale z drugiej strony do silników dci tez sporo brakuje. Osiagi znakomite biorąc pod uwage iz to tylko 136 koni. 0-100 9.6 , v max około 210 km/h ale i tak najlepsza jest elastyczność.To auto odlatuje szczególnie docenimy to przy wyprzedaniu 60-100 IV bieg 7.1 80-120 V bieg 9.9.Naprawdę robi wrażenie.Silnik ma piekne brzmienie,widać że w tym względzie sie przyłożono.Powyżej 2500 obr. piękny gang aż chce się go ciągnąć wyżej.Kolejna zaleta jest jego cicha praca która przy spokojnej jeździe nie pozwala stwierdzić czy to diesel czy benzyna.Jeśli chodzi o charkterystykę jego pracy to poniżej 2000 obr. nie wielę się dzieje natomiast powyżej gwałtownie zbiera sie do pracy ale nie czuć wcale brutalnego charakterystycznego dla tdi od volkswagena wciśnięcia w fotel tu wszystko idzie płynnie jak by się jechało wolnossącą benzyna.Ale i tak największą zaletą jest spalanie.Jak na możliwości które daje to auto nie pali praktycznie nic. Na trasie na której zwylke jeźdzę pali około 6 litrów często nawet poniżej a staram się jeździć dynamicznie.Zużycie oleju (10w40) jest minimalne po 5000 km ubyło go tylko tylę że ledwie to widać na bagnecie. Silnik to naprawde super sprawa i po wyglądzie tego auta jego największa zaleta
5,0
Skrzynia biegów
Świetna.Sześc biegów okazuje się nie ocenione jeśli chodzi o spalanie i obniżenie hałasu przy szybkiej jeździe.Drogi prowadzenia drążka krótkie,biegi wchodzą precyzyjnie i lekko z bardzo wyraźnym momentem wejścia biegu.Pierwszy bieg i wsteczny wchodzą bez problemu co nie zawsze jest w innych autach regułą.Ale trzeba na to zrócić uwage przy zakupie gdyż inna alfą którą oglądałem zanim kupiłem swoją miała skrzynie beigów bardzo słabą.Kolejna zaleta jest idealne położenie drążka zmainy biegów tak że sam wpada w dłoń i znakomicie leży w ręce.Bardzo żadko się zdarza że jak auto jest nie rozgrzane to czasem potrafi nie wejść dwójka ale to mi zdarzylo chyba tylko ze dwa razy.Poprzednio jeździłem tiptroniciem od audi ale po tej skrzy nie chcę juz automatu ani tym bardziej skrzyni pieciobiegowej
4,0
Układ jezdny
Nie nadaje sie na nasze drogi.I to jedyna jego wada.No może jeszcze to że niezbyt cicho pracuje.Poza tym ma same zalety. Auto doskonale sie prowadzi,zakręty przejeżdza jak przyklejony do drogi a przy tym jest przyjemnie komfortowy.Doskonale to połączenie inżynierom alfy wyszło.Minus to ogromny promień skrętu ale da się do tego przyzwyczaić.Super jest także bezpośredniość układu kierowniczego.Każdy,najmniejszy nawet ruch kierownicą jest odczuwalny w prowadzeniu auta.Jadąc alfą nie nakręcimy się kierownicą zbyt wiele gdyż od oporu do opru są zaledwie dwa obroty.Doskaonel nadaje się on do szybkiej jazdy,jadącnawet ponad 200km/h można spokojnie trzymac kierownicę jedną ręką gdyż auto zavchowuje sie bardzo pewnie . Sportowa limuzyna.
Komfort
2,0
Widoczność
To największy mankament belli.Projektując auto nikt nie przejmowała sie takimi banalnymi sprawami jak widoczność to auto miało byc po prostu piękne.To przodu jest juz przeciętnie z racji bardzo dłkugiej maski której końca nie widąc do tego przy miejskiej jeździe przeszkadzają bardzo szerokie słupki.Do tyłu to juz tylko lusterka.Ja z tym nie mam problemu ale poprzedni właściciele mojej alfy chyba nie mogli do tego przywykąć o czym świadczą znaki na zderzakach.Dośc dobre lusterka zewnętrze.
4,0
Ergonomia
I tu też wyszło różnie.Bo z jednej strony materiały uzyte do wykończenia wnętrza sa bardzo dobrej jakości natomiast ich spasowanie juz nie bardzo.I tu wyłazi największy mankament auta,mianowicie skrzypienie.Jadąc po mieście można się naprawdę zirytować.Gdyż odzywa się wiele elementów i to nie najlepiej świadzcy o alfie.Choć porównując ja do omegi to jest podobnie może minimalnie gorzej natomiast do audi nie da się tego porównać.Kolejnym minusem w tym, względzie jest słabiutkie oświetlenie.W warunkach słabej przejżystości kiedy na przykład padał deszcz maiło sie wrażenie że jedzię się rowerem z dynamem a nie autem klasy wyższej.Ale z tym problem poradziłem sobie sam montując ksenony z allegro których byłem do tej pory przeciwnikiem natomiast teraz sie do nich przekonałem gdyż świecą nia gorzej niż fabryczne ksenony które miałem w audi a napewno lepiej niż te z omegi( ale tamte chyba były po prostu bardzo zużyte).Koleją wadą jest bark jakiegokolwiek uchwytu na kubki czy czegoś w tym stylu.I ostatnia wpadką jest to że kiedy mamy wrzucony 3 lub 5 bieg mamy utrudniony dostep do panelu klimatyzacji.I to wszystko jęsli chodzi o minusy.Reszat to juz same plusy ,wszystko w zasięgu ręki kierowcy.Prosty i wygodny w obsłudze wyświetlacz ics.Znakomite fotele przy których pomyślano i dano elektryczną regulację pochylenia oparcia zamiast zawsze nie wygodnych pokręteł.Ogólnie miejsce pracy kierowcy jest świetnie i wygodnie pomyślane nie musimy się nad niczym zastanawiać i można się w spokoju cieszyć jazdą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wygodna klimatyzacja automatyczna.Świetnie chłodzi gorzej grzeje ale zobaczymy zimą.Duża ilość punktów nawiewowych zapewnia jej skuteczne działanie.Panel sterowania bardzo prosty i wygodny dzieki dużem zintegrowanem z radiem i komputerem pokładowym wyświetlaczu.Brakuje tylko osobnego sterowania dla pasażera,maiłem to w omedze i była to super sprawa.Plus też za cichą pracę dmuchawy.Ibrak problemu parowani szyb z którym borykałem się w oplu i troche też w audi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie super.Omega to to napewno nie jest ale w zupełności wystarcza.Z przodu dużo miejsca na nogi jak i na wysokości ramion natomiast tył to już kompletnie wypas.Pół leżąca pozycja,mięciutka kanapa,wygodne wyprofilowanie dla dwóch osób, naprawdę same plusy.Miejsca też dużo wbrew temu co się nieraz.Bagażnik duży połkinie wszytko co bedzie musiał.Plus za kieszeń na długie przedmioty.
4,0
Wyciszenie
Kolejna zaleta alfy.Dobrze wyciszona praca silnika, do tego swietne jego brzmienie częst nawet chętnie słucham własnie jego pracy.Jak juz pisałem wcześnie nie slychać charakterystycznej pracy diesla na niskich obrotach .I pod trym względem jest tu nawet lepiej niż w silniku v6 tdi który pracował także cicho ale klekotał na niskich obrotach dość wyraźnie.Od 110 km/h silnika juz wcale nie słychać zostaje tylko szum powietrza. Przy jeździe właśnie tak 110 - 130 z pasażerką najlepiej można sobie szeptać a przy 200 km/h z osobami które siedzą z tyłu można normalnie rozmawiać bez darcia się. Fajne jest też radio które samo się żcisza i zgłaśnia się wraz ze zmianami prędkości.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niesamowita. 120 km/h autostradą ,bardzo spokojnie czasami nawet wolniej wyszło 5.1. Dojazd do pracy 220km drogą krajową starając sie jechać tak do 120 wychodzi od 5.7 do 6.3 w zależności od natęrzenia ruchu.w jeździe mieszanej do maksymalnie 7.8, natomiast po wrocławiu w godzinach szczytu w maire szybko 10.0.Moim zdaniem chybanie bardziej oszczędnego silnika o takich możliwościach.V6 tdi nie byłem szybszy po żadnym wzgłędem natomiast palił litr do półtora więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super.Jedna z najtańszych aut klasy wyższej oferuje tyle samo co inne a dodatkowo mamy w cenie oryginalność i super wygłąd oraz genailny silnik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
występują problem które sąpochodną niskiej jakości montażu.Odpadło lusterko pasażera w osłonie słonecznej-Wystarczy klej. Urwało się mocowanie osłony bezpieczników od kopania w nią nogąprzy wsiadaniu trzeba nad tym przysiąść.Nie działa opuszczanie szyby tylnej lewej w drzwiach kierowcy i to wszystko jeśli chodzi o problemy zelektroniką któraniby tak strasznie się sypie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic i oby takl dalej.Odzywa się coś w zawieszeniu z przodu ale to nie jego wina tylko zajebistych dróg.Tak samo jest w każdym innym aucie z wielowachaczowaym zawieszeniem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 166 I

Liczba wpisów: 14

Alfa Romeo 166 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 166 I