Bardzo dobre auto, o ile jest się przygotowanym na koszt części i spory spadek wartości samochodu to naprawdę jest to dopra propozycja.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dynamicznie sprawuje się powyżej 2.500 obrotów (turbo). Poniżej - ledwo jest w stanie ruszyć z miejsca to ciężkie auto. Przy normalnej jeździe można jednak utrzymywać się między 1000 a 2000 obrotów, z korzyścią dla spalania. Jednak różnica przed i po załączeniu sprężarki jest powalająca.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów, wchodzą bardzo precyzyjnie. To już nie są te siermiężne skrzynie jak w starych Alfach.
5,0
Układ jezdny
Co by nie mówić, to zawieszenie zachowuje się w tym aucie fantastycznie. Jeśli istnieje idealne zestawienie prowadzenia i komfortu, to 166 jest tego ideału bardzo bliska. W samochodzie siedzi się jak w salonie przed kominkiem, jednocześnie znakomicie zachowuje się w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra, jedyny minus to szeroki słupek przedni ograniczający nieco pole widzenia. Dobre lusterka zapewniające szeroki kąt widzenia. Przy parkowaniu trzeba uważać na szerokie błotniki (wydaje się, że jeśli lusterko przeszło, to przejdzie wszystko - a nie zawsze...)
5,0
Ergonomia
Wnętrze genialnie zaprojektowane. Samochód ma 10 lat a styl wnętrza dystansuje wszelkie nowe pojazdy innych marek. Co ważne - wszystko wokół kierowcy jest bardzo ergonomiczne - wskaźniki lekko skierowane w stronę jego fotela. Nie można do niczego się przyczepić. No może poza idiotycznym umiejscowieniem przycisku otwarcia bagażnika - w schowku pasażera (skąd ten pomysł??). Fajny podłokietniki z przodu (ze schowkiem) i na tylnej kanapie (otwór do przewozu nart).
Elektryczne fotele z regulacją we wszystkich możliwych płaszczyznach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez klimy - paruje potwornie, z klimą mam pewne kłopoty, na trybie automatycznym sterownik się wiesza... tryn ręczny działa w miarę sprawnie, choć z tyłu samochodu jest zdecydowanie bardziej gorąco (tylko 2 nawiewy na tył). Ogrzewanie OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu - limuzyna pełną gębą. Po prostu salon... Z przodu - miejsca masa. To duże i bardzo wygodne auto.
5,0
Wyciszenie
Silnik na zimno chodzi jak to klekot, ale tylko na zewnątrz - w środku jest doskonmale wyciszony a po rozgrzaniu wewnątrz słychać tylko sportowy pomruk, zupełnie jak nie diesel...
Przy prędkości 180 kmh słychać tylko delikatny szum... miodzio :)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do najtańszych w utrzymaniu ten samochód nie należy. Pali w mieście ok 9-10 litrów,
Przez rok wydałem na części i naprawy ok 5000 zł. Ciężko jest znaleźć zamienniki, a nawet one są droższe niż w innych autach... Wymieniłem amortyzatory z tyłu, wahacze górne i dolne z przodu, koło pasowe - to z najważniejszych,...
Poza tym trzeba pamiętać o sporej utracie wartości Alf...
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto klasy Audi A6 czy też BMW serii 5 kosztuje połowę tego co powyższe - za te pieniądze NIE da się kupić nic innego w tej klasie! A poza tym - to naprawdę rzadki i piękny samochód, ludzie się za nim oglądają z podziwem - który właściciel A6 może to powiedzieć o swoim pojeździe?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów - wsio gra (oprócz tej klimy)....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję maksa, ponieważ wymieniałem przez rok prawie wyłącznie części zawieszenia, które jak to wiadomo podczas jazdy po polskich drogach zużywa się szybko. Samochód nigdy mnie nie zawiódł podczas jazdy i za to duży plus.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 136KM 100kW
[l/100km]