Nie mój pierwszy samochód w życiu, chyba nie ostatni. Pierwsza Alfa, i na pewno następny to też Alfa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik, pomimo 226 km mocy ma mały moment obrotowy w porównaniu do diesla i na starcie idzie łeb w łeb z 2.4 jtd.
Jak wkręci się na 4000-5000 obrotów nie mocnych.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami małe problemy z wrzuceniem biegu, np II przy ostrym ruszaniu.
Może być to spowodowane blokadą skrzyni biegów.
4,0
Układ jezdny
Tylko dobrze, dlatego że mam zawieszenie Eibach Pro Dumper.
Zawieszenie sportowe, puka i boli serce na dziurach. Jest niższy od seryjnego modelu o ok 5 cm.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę za małe lusterka, reszt w jak najlepszym porządku.
5,0
Ergonomia
Śliczna linia, nic dodać nic ująć. Jest piękna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Parują szyby w trybie ekonomicznym nawiewu. Jeśli działa klimatronic jes super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne fotele, z tyłu chyba bardziej niż z przodu. Idealnie wyprofilowane. Z przodu szerokie, ale dobrze trzymaja plecy.
5,0
Wyciszenie
Pomimo stuków z zawieszenia sportowego jest dobrze, trzeszcza uszczelki po mycui autka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktos świadomie kupuje trzylitrowy silnik nie może narzekać na spalanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto tej klasy z takim wyposażeniem 30000 to cena o 10000 niższa od wytworów niemieckich kowali. Auto ma duszę i pomimo złej opini innych dla mnie najlepsze i najpiękniejsze !!!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabo wykonane plastiki, zaślepka zapalniczki z tyłu, delikatne przełączniki szyb.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jeszcze żadnych poważniejszych usterek. Teraz do wymiany amortyzatory z tyłu i tarcze. Pozatym wszystko dobrze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 226KM 166kW
[l/100km]