Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 I

rafaellop, 21 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 226KM 166kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 60 tys. km
Alfa Romeo 166 I 3.0 i V6 24V 226KM 166kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wyśmienity samochód o sportowej duszy. Daje swojemu właścicielowi nie tylko komfort podróżowania na długich trasach, ale również wspaniałe doznania podczas jazdy po górskich drogach na niskich biegach i z wysokim poziomem obrotów. Jest wyjątkowo, rzadko spotykany na ulicach i budzi wielkie zainteresowanie. Każdy w zasadzie się ogląda, zwłaszcza gdy odezwie się potężny 3.0 V6. Najczęściej jednak jest oglądany od tyłu gdy wyprzedza inne samochody ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża pojemność, V6 i efekty są wiadome. Wyśmienita elastyczność, cichość pracy i wrażenia!
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzyna manualna jest idealnie zestrojona. Długa 6-tka pozwala na jazdę w zakresie od 120 do 240 km/h
4,0
Układ jezdny
Samochód standardowo jest za miękki. Jednak po zmianie na Bilstainy Sport auto zachowuje się wyśmienicie. Przełożenia kierownicy są krótkie, a odpowiedź szybka i pozwalająca czuć co się dzieje z kołami. Niezależne zawieszenie każdego koła z osobna daje duży komfort i jednocześnie wyśmienite własności jezdne. Ocena 4 za miękkość w standardzie.
Komfort
5,0
Widoczność
Każdy będzie miał inne wrażenia, ale ja nie mam zastrzeżeń. Widać wszysko co trzeba i łatwo wyczuć granice karoserii, a lusterka są wyśmienite.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic sprawuje się bardzo dobrze. Funkcje podgrzewania szyb przednich i tylnych oraz automatycznego odparowywania również pozwalają zachować bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca, świetna regulacja. Z tyłu również dużo, a dodatkowo fotele dla pasażerów z tyłu są wyprofilowane podobnie jak przednie. Jazda z tyłu to taka sama przyjemność jak z przodu.
5,0
Wyciszenie
Cisza, cisza, cisza... Oczywiście o ile nie przekracza się 4k obr/min. Potem odzywa się serce potwora, ale ten dźwięk nie jest czymś co chciało by się tłumic.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.0 V6 i 226 KM mocy oraz wrażenia z osiągów tego samochodu, to poziom spalania jest całkowicie wynagrodzony przez wrażenia!
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując top model 166 do np. Mercedesa czy Audi w tej samej cenie, za te pięniądze co najpełniejsze wyposażenie 166 dostajemy miernego mercedesa lub audi ze smutnymi plastikami i cieszymy się nim chwilkę, aż nie ukradną. Alfy są mniej popularne wśród złodziei :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lubią padać bezpieczniki, czasem przekaźnik, obluzuje się jakaś wtyczka, generalnie jednak bez większych problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać, brak :)
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 166 I 3.0 i V6 24V 226KM 166kW
Średni koszt przejechania 100 km
100,50 zł
10,7
l/100km
13,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 166 I