Ogólnie auto jest super, niezawodne, śmigam nim w trasy, w zimę nie jeżdzi. Mój egzemplarz jest wyjątkowo zadbany, jezdzi praktycznie jak nowy, wygląda na auto o wiele młodsze. Alfa to auto nie dla każdego, trzeba o nią dbać, trzeba to auto rozumić, i trzeba mieć kasę, chociaż może to dziwne ale moje wydatki w przeciągu 7-lat kształtują się na akceptowalnym poziomie. następne auto: oczywiście alfa, 166, nie bo mojej nie sprzedam, uzupełnie ją o GT 3.2 V6
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja, typowy sportowiec, lubi obroty, i... kulturę obsługi, zanim zacznie się go \"mordować\"(a on to lubi), poczekać parę minut aż będzie 90-95 st.C. Olej oczywiście Mobil 1 5W50
Mój ma 190000 tyś km ( oryginalnie, samochód z polskiego salonu), silnik czysty, bez olejów regularnie serwisowany.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zestopniowana, działa ok., jak się jej nie katuje, bez zrywów skręconych kół bo poleci mechanizm różnicowy.
5,0
Układ jezdny
Twardy, sportowy, trochę nerwowy, ale to przecież auto sportowe, a nie marzenie taksówkarzy.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto projektowano po kątem stylistyki, więc bez komentarza, mi to nie przeszkadza
3,0
Ergonomia
Piszemy jeszcze o alfie?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super, trzeba pamiętać o regularnej wymianie filtra kabinowego ( ja osobiście 2-3 razy w roku)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera ok, tył to nie mój problem, i tak tam nikogo nie wpuszczam
3,0
Wyciszenie
Przy silniku 3.0 to nieodpowiednie pytanie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To Alfa, a nie Skoda
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena alfy to dobre pytanie, dobrze zadbane i sprawne alfy w Polsce i nie tylko to wcale nie małe pieniądze, ale warto.
Okazyjna alfa to skarbonka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez problemu, czasami rozładuje się akumulator i to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 2005 roku sprzegło, w 2004 pompa wodna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 226KM 166kW
[l/100km]