Silnik
: Mam auto już czwarty rok, usterkowość charakterystyczna dla Alfy, wrażenia z jazdy bardzo dobre, przyśpieszenie, Vmax i wygoda bez zastrzeżeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: nie na polskie bezdroża
Układ elektryczny
: mnóstwo małych usterek
Silnik
: sonda lambda
4,0
Całokształt
auto nie dla każdego, wymagające wiedzy i - ze względu na dużą moc i osiągi - doświadczenia, piękne, ale niekiedy kapryśne,silnik V6 poezja, wygląd jak to włoszki - urzekający
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra jednostka, dość elastyczna, trochę zbyt słaba do 2,5 tys.obrotów i bez włączonego STR ON, dość dużo bierze oleju, trzeba uważać, koniecznie regularnie wymieniać olej ze względu na turbinę.
3,0
Skrzynia biegów
dość dobrze zestrojone biegi, choć nie są zbyt szybkie
3,0
Układ jezdny
trzymanie się drogi bardzo dobre, masakra z trwałością zawieszenia na naszych drogach, teraz dobra dostępność zamienników, nawet do tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
trzeba się przyzwyczaić, długi przód i wysoki tył
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, nie trzeba się namyślać i szukać
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
termostat to chyba powszechna awaria, cieknące nagrzewnice też nie stanowią wyjątku, ogrzewanie i klimatyzacja dają sobie radę, mi padł moduł sterownika do klimatyzacji, używany i sprawny kupiłem na allegro za 100 zł.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wygoda wystarczająca z przodu do każdego kierowcy i pasażera, tył dla wyższych może okazać się za krótki i zbyt niski, wyprofilowanie siedzeń rewelacyjne.
5,0
Wyciszenie
jak na samochód z końca ubiegłego wieku to bardzo dobre, do 180 km/h słychać właściwie szum powietrza jedynie i delikatny pomruk silnika
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niestety, oszczędna nie jest, ceny napraw w serwisach horrendalne, w ogóle ciężko znaleźć dobry serwis, dużo zamienników w częściach w rozsądnych cenach
2,0
Stosunek jakość/cena
używane nie traci zbyt szybko na wartości, nowe nie należy szybko sprzedawać :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
elektryka - makabra
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
sonda lambda (400zł), przepływomierz (300 zł), wentylator nawiewu, nagrzewnica, zawieszenie (przód i tył), częste błędy wtrysku wyświetlane przez komputer) gdy pogoni się alfę do Vmax, zazwyczaj kasują się same po pewnym czasie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i V6 205KM 151kW
[l/100km]