Wspaniałe auto, następna też będzie 166, będę polował na 2.4 jtd, może ta 200 konna?
Tak ogólnie image alfy 166 jest niepowtarzalny. Jest wyjątkowa i piękna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Piękne brzmienie twinsparka, to nie buraczane pierdziawki montowane w niemieckich zdezelowanych jeździdłach. Aby uniknąć kłopotów trzeba dbać o poziom oleju, filtr powietrza i dobre paliwo. Silnik odwdzięczy się bezproblemową pracą. 155 koników troszkę za mało do tej karoserii. Odradzam gaz do twinsparka, znam dwie zagazowane alfy 166 2.0 ts, pojawiają się problemy i dźwięk nie ten.
5,0
Skrzynia biegów
Super, nic dodać nic ująć.
4,0
Układ jezdny
Rewelacja, niespotykanie precyzyjny, odradzam felgi siedemnastki i niskoprofilowe ogumienie na polskie drogi. Zawieszenie nie wytrzymuje wiele. Wygląd super ale coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemów, pełna elektryka fotela plus cudowne lusterka i wszystko widać.
5,0
Ergonomia
To auto ma duszę, Wsiadasz do alfy 166 i czujesz się jak w domu z kapciami na nogach. Oceniam na mocne 6
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dbać o klimę i jest super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeździmy we dwójkę, luksus.
4,0
Wyciszenie
Słychać silnik, ale słyszeć silnik alfy pracujący na wyższych obrotach to niebiańska muzyka. Gdy wsiadam do mojej Belli nie włączam radia w czasie jazdy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Mnie osobiście cieszy duży spadek wartości. Mogę realnie myśleć o zmianie modelu na młodszy bez ponoszenia horrendalnych kosztów.
Kilka tygodni po zakupie wymiana uszkodzonego czujnika obecności pasażera. Koszt wysoki około 400 zł z montażem. Wymieniłem bo uważam, że jak coś jest zamontowane w samochodzie to powinno byc sprawne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
[l/100km]