Inne
: Ciężko powiedzieć, co konkretnie. Sam samochód jako całość bardzo miło zaskakuje właściwie każdego dnia. Jeśli by jednak chcieć określić jednym slowem - przyjmeność z jazdy;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Bardzo dużą uwagę trzeba zwrócić na sprzęgło - zużyte potrafi odebrać przyjemność z jazdy.
Zawieszenie
: Czasem jeden szczegół potrafi uprzykrzyć życie..trzeba dbać o stan wszystkich elementów, wtedy wszystko jest cicho i auto trzyma się drogi jak przyklejone.
5,0
Całokształt
Kupiłem właściwie przypadkiem i jednym słowem - rewelacja! Akurat sprzedałem swoje poprzednie i dosłownie w ten sam dzień wspomnianym przypadkiem wpadłem na swoją AR w komisie. Zawsze podobało mi się to auto, ale nigdy jakoś nie myślałem o jego zakupie. Pewnie m.in. mając na uwadze opinie wszystkich "ekspertów". Mimo to w ten dzień, nie zastanawiając się długo, kupiłem swoją pierwszą Alfę w życiu. Wcześniej miałem sporo samochodów, z bardzo różnych segmentów, zarówno nowych jak i kilku a nawet kilkunastoletnich. Powiem krótko - bez wątpienia jest to chyba najlepszy samochód w swojej klasie pod względem przede wszystkim...niezawodności - właśnie TAK! Wbrew wszystkim pseudo ekspertom, którzy szerzą opinie o tej włoskiej marce najczęściej nie mając zielonego pojęcia, o czym mówią gdyż nigdy wcześniej nawet nie siedzieli w AR, nie mówiąc o jej posiadaniu. Jeżdżę od ponad roku i teraz dopiero piszę tę opinię, więc wiem co mówię. Stylistyka jedyna w swoim rodzaju. Komfort jazdy na bardzo dobrym poziomie. Wnętrze indywidualne i niepowtarzalne - nieporównywalne do żadnego mondeo, vectry, passata czy reszty wynalazków dla ludu. Jest to 11-letni samochód, który w swojej klasie i przedziale cenowym, zaparkowany we wspomnianym wcześniej towarzystwie pasków, cytryn i wieśwagenów, bije całą tą ekipę na głowę. Oczywiście, by to wszystko o czym mówię miało swoje poparcie w rzeczywistości, jest jeden warunek - O TO AUTO TRZEBA DBAĆ. Mówię to do tych, którzy kupili w swoim życiu jakiś zaniedbany, zapuszczony szrot spodziewając się nie wiadomo jakich cudów, a później zdziwieni faktem, że non stop się psuje, chodzą teraz głosząc wszem i wobec, jaka to ta Alfa bądź to inna marka awaryjna. Niestety, co jak co, ale AR nie toleruje prowizorki - jak dbasz tak masz. Więc żeby zakup miał sens, trzeba znaleźć naprawdę zadbany egzemplarz. Części do najtańszych nie należą, a jeśli napraw wymaganych "na już" jest sporo, świadczy to tylko o niedbalstwie poprzedniego właściciela, a od takich jak najdalej! Inna rzecz, że mechanicy nie lubią Alfy. Nie lubią bo tu ciasno, tam nie ma się jak dostać, trzeba rozebrać to i owo żeby wymienić to i tamto, itd. I albo im się nie chce tego robić, albo po prostu nie wiedzą jak się do tego zabrać.
Zakładając zatem, że znajdziemy egzemplarz godny uwagi, sprawdzony, zadbany i że nie przeznaczamy na zakup ostatniej złotówki, jest to samochód na pewno godny polecenia, indywidualny, z rodzaju tych, co mają duszę... a takich coraz mniej. Samochód, który jak się o niego dba, potrafi się odwdzięczyć dając niesamowitą frajdę z jazdy i posiadania czegoś innego, niż wszyscy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew opiniom innych na temat TS-a, uważam że to bardzo dobry silnik. Fakt - mógłby być bardziej dynamiczny. Na warunki miejskie jednak wystarcza w zupełności, a na trasie po prostu super.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna. Żadnych problemów, o ile układ hydrauliczny i sprzęgło działają poprawnie. W przeciwnym razie czasem występują kłopoty z wrzuceniem biegu..w zależności od stanu zużycia sprzęgła.
5,0
Układ jezdny
Sztywne i zarazem bardzo komfortowe zawieszenie. Moim zdaniem jedno z najlepszych w klasie. Dość złożone konstrukcyjnie, trzeba więc dbać o stan poszczególnych elementów, wahaczy, tulei, itp...ale warto.
Komfort
4,0
Widoczność
Z początku cofanie bardziej na wyczucie..widoczność do tyłu nieco ograniczona, ale po kilku dniach przyzwyczajenia bez problemu.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super. Klimatyzacja również bardzo wydajna. Czasem parują szyby, ale przyczyna nie leży po stronie układu wentylacji, który nota bene doskonale sobie radzi z tą przypadłością.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu trochę mało miejsca mając na uwadze gabaryty samego auta. Osobiście jeżdżę tylko z przodu, pasażer również nie narzeka, więc 'minus' ten rzuca się w oczy tylko przy odkurzaniu :)
5,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie wnętrza, żadnych przedmuchów przy większych prędkościach. W mondeo z 2005 przy 120km/h miałem wrażenie, jakby ktoś wyrywał mi uszczelki z drzwi, takie przeciągi.
Silnik mruczy i faktycznie go słychać, ale to akurat wielki plus;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście 12-13, trasa 9-10, zależy oczywiście od stylu jazdy. Części fakt, do tanich nie należą ale umówmy się - to nie polo czy vectra. Z dostępnością bywa różnie, ale nie ma rzeczy nie do zdobycia. Ogólnie pozytywnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie ma chyba lepszej opcji na rynku.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać, od roku dosłownie NIC. Na jakimś etapie przestał działać wentylator nawiewu. Już się szykowałem do wymiany wentylatora,gdy okazało się że tylko kostka się poluzowała. Poza tym z uwagi na wieloelementową budowę zawieszenia, czasem lubi coś tam skrzypnąć. W moim przypadku jednak WD40 załatwiło sprawę. Zatem nic tylko regularny serwis, dbać o przeglądy, lać i jeździć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej...poważną "usterką" było sprzęgło. osobiście jednak nie uważam tego za usterkę tylko normalne zużycie przy tym przebiegu. Wymieniłem i po sprawie. Poza tym nigdy mnie nie zawiodła.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V T.Spark 155KM 114kW
[l/100km]