Silnik
: Bardzo dobrze wkręca się na obroty i jest elastyczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czasem zawodza wszelakie czujniki, po wymianie na nowe jest wzgledny spokój.
4,0
Całokształt
Ogólnie Ocena bardzo pozytywna, duży plus za rdzoodporną karoserię.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę pojemność nie pali wcale dużo, wbrew częstym opiniom dobrze znosi gaz, oczywiście sekwencję pod warunkiem,że gazownik ma pojęcie o swojej robocie i wie jak zgrać gaz w tym aucie, części nie zawsze są tanie, jednak gdy się trochę poszpera w necie to można znaleźć całkiem niedrogie części od lancii i fiata, trzeba wiedzieć czego się szuka, ponieważ sprzedający niekoniecznie mają pojęcie o zamienności niektórych części.
5,0
Skrzynia biegów
Nie zgrzyta, działa bez przycięć i szumów, jest w niej miarka oleju którą w razie potrzeby można sprawdzić jego poziom.
4,0
Układ jezdny
Dosyć dobrze znosi częste dziury na naszych "ścieżkach" oczywiście bez przesady. części są cenowo na przyzwoitym poziomie z ich trwałością też jest nieźle, oczywiście pomijając zamienniki made in china.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na auto niemałych gabarytów parkowanie nie nastręcza poważniejszych problemów, podczas jazdy dobra widoczność, lusterka spryskiwacze i wycieraczki działają bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Nie jest to auto obłe, przesadnie napompowane jak nazbyt puszysta dama, lecz postawne trochę kanciaste, mające swoją niepowtarzalną linię.
To auto bez wątpienia ma duszę!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa zadowalająco i przy dwustu konnej V6 nie powoduje nieprzyjemnego wzrostu zapotrzebowania na paliwo. ogrzewanie przy sprawnym termostacie, nigdy nie sprawia problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przejechałem 164-ką Polskę wzdłuż i wszerz i nigdy jeszcze nie słyszałem od wspólpasażerów skarg na niewygodne fotele bądź kanapę i małą ilość miejsca.
5,0
Wyciszenie
Czasem gdy zdarzyło mi się odebrać telefon podczas jazdy mój rozmówca nie chciał uwierzyć, że jadę samochodem aż musiałem odsunąć szybę żeby mi uwierzył.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto na prąd a więc naszej nie taniej etylinki i lpg-u potrafi trochę wciągnąć, ale gdy pedał gazu nie zbliża się za bardzo do podłogi to nie są potrzebne częste wizyty na stacjach paliw.
Ceny napraw jeśli chodzi o koszt samej usługi są zróżnicowane, ponieważ sporo mechaników, trzeba to przyznać nie przepada za Alfami 164 v6, w komorze silnika jest dosyć ciasno i często trzeba nie lada zręczności aby naprawa była poprawnie wykonana co niestety wiąże się z czasem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze, można mieć całkiem fajne wygodne i sporych rozmiarów auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem się zdarzają jakieś awarie typu niedziałający wyłącznik lub przepalona żarówka, ale nie ma chyba takiego auta żeby nic w nim się nie psuło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Według powiedzenia "jak się dba to się ma", gdy się na bieżąco robi wszelkie wymiany typu oleje i paski, omija częste niestety braki w nawierzchni i nie doprowadza do niepotrzebnych "crash-testów", to taka zadbana Alfka 164 dowiezie bezpiecznie nasze cztery litery w odległe zakątki naszego pięknego kraju i nie tylko.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 V6 Turbo 201KM 148kW
[l/100km]