Zawieszenie
: Największe zdziwienie to że auto konstrukcyjnie z lat 80-tych potrafi tak świetnie jeździć w zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Tuż po zakupie należy nasmarować zamki drzwi, gdyż po 25-30 latach braku smarowania potrafią ciężko chodzić, a nawet zacinać się, co prowadzi do urywania klamek
5,0
Całokształt
Auto obecnie można traktować jako świetny youngtimer do jazdy na co dzień. Karoseria jest w ocynku i w zasadzie jeśli auto nie miało przygód to nie koroduje. Silnik jest to sprawdzona konstrukcja produkowana przez wiele dziesięcioleci i w modelu 164 zakończyła swój żywot. Rozrząd jest na łańcuchu rozrządu i spokojnie wytrzymuje przebiegi rzędu 500-600 tyś. km. Ja autem zrobiłem w 2 lata 50 tyś. km pokonane bezawaryjnie. Silnik świetnie współpracuje z sekwencyjną instalacją LPG. Z częściami nie ma większych problemów. Na grupach Facebook-owych bez problemu można znaleźć każdą część i zaczerpnąć wiedzy na temat tego modelu ( polecam grupę AR 164 Owners & Lovers). Materiały eksploatacyjne są dostępne od ręki. W dodatku z tym silnikiem pod maską auto prowadzi się dużo lepiej w zakrętach niż z V6. W dodatku przez to że w Polsce włoskie auta są bardzo tanie można kupić okazyjnie ciekawy egzemplarz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bezawaryjna jednostka produkowana i udoskonalana od wielu dziesięcioleci. Układ rozrządu realizowany przez łańcuch.
5,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa przy codziennym użytkowaniu.
5,0
Układ jezdny
Z najlżejszym silnikiem w gamie 164 prowadzi się rewelacyjnie.
5,0
Karoseria
Jeśli auto nie miało żadnych stłuczek to karoseria nie koroduje.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, a w porównaniu z dzisiejszymi autami rewelacyjna.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest intuicyjne, każdy przycisk odpowiednio opisany, raczej nie wymaga dłuższej nauki. Fotele elektryczne ustawiane w tylu płaszczyznach że każdy znajdzie dogodną pozycję za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja typowo włoska czyli bardzo mocno chłodzi. z Ogrzewaniem nawet w największe mrozy również nie ma problemu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni nie zabraknie nawet dla wysokich osób,a tylna kanapa jest taka mięciutka, że nie chce się wysiadać po podróży,
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie lepsze niż w Insignii Diesel. Aczkolwiek przy prędkościach powyżej 180 km/h już nie jest zbyt przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Materiały eksploatacyjne to w zasadzie poziom dla większości aut z lat 90-tych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo niedoceniony samochód. Wzorowa jakość i bardzo niska cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tuż po zakupie warto zajrzeć do zamków drzwi bo po 25-30 latach i potrafią się zaciąć jeśli ostatnią osobą która smarowała zamek drzwi był Luigi na linii montażowej auta ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T.S. 146KM 107kW
[l/100km]