Genialne auto, świetna linia, która mimo wieku się nie starzeje. Alfa jak prawdziwa Włoszka, bywa kapryśna i ma wady, ale da się je wybaczyć zważając na jej zalety.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 to poprawione pancerne 1.9. Dynamiczne i oszczędne zarazem. Także miewa swoje bolączki, jak smok pompy oleju, ale to niewielki koszt, a klapy wirowe w końcu się nie urywają.
5,0
Skrzynia biegów
W tej wersji silnikowej występują dwie skrzynie, F40 oraz c635(lub c634 - nie pamietam dokładnie). U mnie jest ta pierwsza i była ona montowana także w Oplu insignii. Sprawuje się dobrze, biegi wchodzą z oporem, lecz nie jest to dla mnie wada.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się genialnie, ma sportowe zacięcie ale nie ujmuje mu to komfortu. Bardzo responsywnie reaguje na polecenia kierowcy.
3,0
Karoseria
Niestety jest za mną wymiana części jednego progu. Alfa, może nie jak Mazda, ale też lubi korodować.
Komfort
3,0
Widoczność
Czujniki z tylu pomagają w parkowaniu, lecz z widocznością bywa lepiej u konkurencji. To jest jednak kwestia kompromisu na rzecz niepowtarzalnego wyglądu
2,0
Ergonomia
Cupholder to nieśmieszny żart. Schowki nie zachwycają, tak samo próg załadunkowy bagażnika, ale to kompromis.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja daje radę, choć czasem trzeba zaingerować, by nawiew był większy na szybę przednią i ją odparował.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając 189 cm wzrostu nie narzekam na brak miejsca za kierownicą, czuję się opatulony przez tunel środkowy, lecz jak dla mnie to nie ujma. Z tyłu usiadłem raz dla testu i jest tam dla mnie nieco za mało miejsca, lecz nie kupiłem jej, by siedzieć z tyłu
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 130 km/h jest spokojnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z cyklu mieszanego (proporcje pewnie około 60% trasa, 40% miasto) to 6,58. Pierwszy raz spotykam się z przypadkiem, żeby komputer pokładowy zawyżał spalanie (zazwyczaj 0,1~0,2 L/100km). Niestety diesel łączy się z wyższymi kosztami napraw, a mnie napotkała wymiana dwumasy z kompletnym sprzęgłem - koszt za całość 5250. Po za tym wymiana amortyzatorow z tylu, 1 raz od nowości 730. Z resztą podzespołów na razie cisza i oby tak dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie na rynku wtórnym można znaleźć sporo egzemplarzy 159. Ja z moją trafiłem dobrze i choć włożyłem w nią już drugie tyle co zapłaciłem to bez wachania kupiłbym ją jeszcze raz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spalona żarówka stopu i podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Nieco pije olej, choć nie na tyle, żeby trzeba było dolewać między wymianami
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzyła mi się wymiana dwumasy, której się spodziewałem. Koszt wyższy niż u niemieckiej konkurencji, ze względu na mniejszą dostępność zamienników.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 JTDM 16v 170KM 125kW
[l/100km]