Idealane auto dla osób szukających w aucie czegoś więcej niż praktyczności i wielkiego bagażnika...Alfa to auto z duszą, niepowtarzalnym stylem, znakomitym zawieszeniem z bardzo dobrymi silnikami, ładnym i dobrze wykonanym wnętrzem. I jak narazie wydaje się że zerwała z legandarna usterkowością ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny, elastyczny, dośc cichy (V max 230km/h-licznikowe).... jednak dla kogoś kto szuka prawdziwej radości z jazdy polecam benzynowe wersje brzmią o niebo lepiej
(co nie znaczy ciszej ;] ) I żeby mnie ktos źle nie zrozumiał jak na diesla chodzi naprawde dobrze... nie znam drugiej 4 cylindrówki z zapłonem samoczynym która chodzi tak kulturalnie. Wszelkie TDI HDI i inne cuda odpadają nawet 2.0 diesel produkcji BMW bardziej kleokocze.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko OK. 6 do przodu, zestopniowanie ok, przy ok 170km/h ma 3 tys obr na szóstym biegu. To chyba dobrze jak na 1.9 ;)
5,0
Układ jezdny
Mistrzostwo, praktycznie brak konkurencji w tej klasie. Przyczepność tego auta osiąga nieprzyzwoite wartości :D Nawet gdy ktoś jest w stanie się utrzymać za nami na prostej to jest to kwestia pierwszych 2 zakrętów i już oponent jest spory kawałek za nami. Duży plus równiez za hamulce... bardzo wydajne i odporne termicznie
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok, tył tragedia ;p ... ale mam wersje z czujnikami przód i tył, bardzo pomaga na nieznanych parkingach w nocy.
4,0
Ergonomia
Niektórzy narzekaja, ale ja nie mam problemu z obsługą tego auta, wszystko da sie opanować... Alfa ma bardzo ciekawy patent z kierunkami... wystarczy lekko kliknąć w dzwigienke a automatycznie wykona 3 mrugnięcia. Tylko panel klimatyzacji jest umieszczony w takim miejscu że gdy mamy wrzucony nieparzysty bieg to utrudnia nam to dostęp do klimy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi , dośc szybko nagrzewa ... niestety nie nagrzewa aż tak szybko jak benzyna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 180 cm wzrostu i jest to auta idealnie skrojone dla mnie... z przodu wygodnie i przytulnie z tyłu troche mniej miejsca ale nadal wygodnie i równie przytulnie :D
5,0
Wyciszenie
Dość ciche auto... można jechać autostradą cały czas 180-190 i ta prędkość nie męczy ani kierowce ani pasażerów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zależności od nogi i miejsca, spalanie wacha się między 6l/100km w trasie do 9,5L/100km w mieście z dość czestym przyspieszaniem i wykorzystaniem całych 320Nm ;) Moje poprzednie diesle paliły mniej ale żaden z nich nie dawał tego co JTDm... negatywny wpływ na spalanie ma napewno masa: niecałe 1600kg oraz 150KM które też trzeba wykarmić. Jeśli komuś pali mniej lepiej się rozejrzeć za wersja 120 bo mocniejszej nie potrzebuje...
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze.... za te same pieniądze mógłbym miec nudnego, klekoczącego Vw passata z awaryjnym dieslem 2.0 TDI bez wyposażenia. A tak mam jeden z lepszych silników diesla o poj 1,9. Bi-xenon, skóry,klime, 7 poduszek, ABS ASR VDC Hill Holder i pare innych bajerów o któych pewnie nawet nie wiem :D I otrzymuje się auto które nie udaje żadnego innego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie eksploatacyjne rzeczy robię na czas i nie wydaje mi się by wytrzymywały mniej niz w innych autach. Górne wachacze wymienione po 120.000 km na polskich drogach to chyba dobry wynik. Ostatnio padło mi pompowanie lędzwi w jednym fotelu ;/
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGR, Drążki kierownicze,
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
[l/100km]