Każda droga za krótka :))))
Naprawdę genialne połączenie komfortu i pewności prowadzenia. Koncepcja francuska & niemiecka w jednym.
Jeśli masz w rodzinie drugiego kierowcę (u mnie jest) chyba nieuniknionym skutkiem ubocznym posiadania 159 jest pełzający konflikt kto będzie jeździł ;)))
Wrażenia
5,0
Silnik
choć mógłby być trochę mocniejszy :)
5,0
Skrzynia biegów
Super, choć prawdziwa jazda od 3.
Świetna ergonomia - krótka manetka, krótki skok, wsteczny obok jedynki.
5,0
Układ jezdny
Bajka, niesamowity komfort i pewność.
Najbardziej mnie zaskakują opowieści o zbyt niskim zawieszeniu. Może chodzi o 156?
Komfort
5,0
Widoczność
nie jest to stare dobre Volvo ale duże lusterka załatwiają sprawę
5,0
Ergonomia
Używając kalki z obcego jezyka: kierowcoprzyjazny. Jak garnitur uszyty na miarę. Choć gdy ktoś kupuje garnitury naprawde sporych rozmiarów ten może być przyciasny.
No i może włączanie awaryjnych w trochę niepraktycznym miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spoko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tu są oczywiście lepsi, to nie jest autobus. Jeśli ktoś potrzebuje duuużo miejsca - jest sporych rozmiarów, przewozi liczną rodzinę lub mnóstwo bagaży, to raczej nie. Ale w sumie to nie ta kategoria samochodu - od tego są minivany, SUVy itp .
5,0
Wyciszenie
oki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 l/100 - dynamiczna jazda w mieście i jeszcze bardziej dynamiczna :)) poza miastem.
No ale BMW i nowy diesel Subaru tu chyba już proponują więcej (to znaczy mniejsze spalanie :)).
przeglądy co 30000 więc ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Po pewnych negocjacjach samochód w cenie Audi A3. Tu nie ma co komentować.
Ja widzę dwie inne sensowne opcje - Subaru Legacy Diesel ale znacznie niższa jakość wnętrza, przeciętny design i tragiczna skrzynia biegów.
Nowa Mazda 6 - ale tam diesel niezbyt trafiony, z jakiegoś powodu obniżyli moc do 140 KM i trochę mu brakuje. Poza tym w wyższych wersjach fabryczne koła 18'' co jest lekką przesadą w samochodach bądź co bądź rodzinnych i na naszych drogach
No i jest jeszcze BMW 3 - ale znacznie droższa (po koniecznym doposażeniu ) i te nieszczęsne run flaty
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Choć to oczywiście jeszcze za wcześnie oceniać. W każdym razie ani śladu niestaranności montażu znanej z czasów planowów mariażu z GM.
Wrażenie mocne, prawdziwe solidne aliminium a nie posrebrzane plastiki jak w innych samochodach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również za wcześnie oceniać, ale w rankingach Dekry 97% niezawodność - absolutna czołówka .
Zawieszenie nie ma już tak delikatnej kontrukcji jak w 156 (choć jest równie delikatne w działaniu).
Silnik sprawdzony. Ciekawostka - mocniejszą wersję tego silnika (180 KM, z biturbo) GM montuje teraz w Saabach. Jak się sprawdzi trafi do Alfy
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
[l/100km]