Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 159 Sportwagon

Ośmiornica, 4 lata temu
Silnik 1.9 JTDM 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 120KM 88kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
2,43
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zdecydowanie najmocniejszy punkt tego auta. Nie doświadczyłem żadnej awarii.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Słabej jakości zawieszenie, jego wiele elementów.
Przeniesienie napędu : M32 to dramat
2,0
Całokształt
Dwie gwiazdki za całokształt wywalczył niezawodny silnik 1.9 JTDm. Tylko on nie zawiódł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chyba idealny. 120 KM daje naprawdę przyzwoite osiągi. Zupełnie bezawaryjny. Mały minus za dość duży apetyt na olej napędowy, jak na silnik Diesla.
2,0
Skrzynia biegów
Temat awaryjności skrzyni M32 zasługuje na osobny artykuł na Wikipedii. Gdy działa, sprawia wrażenie bylejakości w wykonaniu.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie, jego wszystkie elementy, zrobione są z taniego plastiku. Niestety, wśród zamienników części nie znajdzie się czegoś lepszego, niż oryginał. Często słychać stuki czy skrzypienie. Hamulce natomiast, zrobione są wieczek od margaryny.
2,0
Karoseria
Bardzo cienki lakier. Ocynk ratuje wiele kłopotliwych sytuacji. Chociaż i w jego przypadku, wystrzelony spod kół innego auta kamyszek, potrafi narobić sporych szkód.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest OK. Dalej nie ma co mówić o widoczności.
4,0
Ergonomia
Większość rzeczy w kabinie jest łatwo dostępnych dla kierowcy. Na plus zasługuje zwrócona ku kierowcy centralna konsola.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
80-letni astmatyk mocniej dmucha. Nawiew na przednią szybę jest tylko umowny. Potrzeba dużo czasu, zaanim zacznie dmuchać ciepłe powietrze. Podobnie z resztą jest w przypadku zimnego nawiewu z klimatyzacji. Dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów zaczyna chłodzić. Mało intuicyjny panel sterowania nawiewem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer obok nie będą narzekać. Ci, którzy muszą podróżować z tyłu, napewno przyjaciółmi kierowcy nie zostaną. Miejsca tam tylko dla dwóch osób. Najlepiej, żeby nie miały nóg.
1,0
Wyciszenie
Wewnątrz słuchać pracę wszyskich układów auta. Do tego głośny jest opór powietrza. Być może to przez ogromne lusterka boczne.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciągle wydatki na naprawy związane z delikatnym zawieszeniem. Nietypowa konstrukcja wahaczy sprawia, że są one bardzo drogie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie ważne, czy kupisz ten samochód od "alfaholika" za 30 tys, czy od zwykłego kierowcy za 10 tys, będziesz miał dokładnie to samo. Rozstrzał cenowy jest ogromny. Nie ma sensu myśleć o kupnie tych najdroższych egzemplarzy, skoro nie będą trwalsze od tych za 1/3 ich ceny. Przestrzegam przed wersjami TI. Można sporo przepłacić za czarną podsufitkę i inna grafikę na zegarach.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu dzieje się wszystko. Najwięcej problemów sprawia zawieszenie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia biegów M32 jest bardzo słabym punktem auta. To po prostu nie działa jak trzeba. Pęka też wąż od wspomagania. Przy wymianie w grę wchodzi jedynie oryginał, ze względu na obecność dławików wyciszających pracę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 159 Sportwagon