Piękny samochód bardzo porządnie zrobiony zastanawiałem się jeszcze nad Subaru Legacy ale chyba dobrze zrobiłem biorąc pod uwagę cenę i wygląd obu samochodów.Do samochodu zachęcił mnie znajomy mechanik ,który ma 159 z przebiegiem 480 tys i silnikiem 1.9 jtd 16v 150km kupioną od 1 właściciela w Polsce i nie zapowiada się aby silnik miał się poddać.Jednak 16v jest wyposazony w wadliwy kolektor dolotowy co skłoniło mnie do wybrania wersji 8v 120km W której zawsze można zwiększyć moc za nieduże pieniądze nie ryzykując uszkodzeniem silnika .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik prawie bezawaryjny w którym praktycznie nie ma się co zepsuć chyba że ekologia (dpf,egr u mnie odpukać wszystko w porządku dpf wypala się co mniej więcej 500km trochę silnik podkręcić na wyższe obroty na dłuzszej trasie i po kłopocie).Mechanik polecił zeby jednak wpaść co rok na wypalanie serwisowe.W planach mam usunięcie egr i zwiększenie mocy za jednym rzutem bo wychodzi taniej a mocy przydałoby się więcej przy tej budzie ale jeżeli nie zależy ci na wyskoch osiągach i chcesz mieć w miarę dynamiczny samochód ktory nie ma problemów z wyprzedzaniem powinien ci w pełni wystarczyć.
4,0
Skrzynia biegów
I tu lekki minus skrzynia M-32 ponoć awaryjna u mnie na razie nie przysparza problemu.Znajomy mechanik mający 159 powiedzial mi że awarie występują przez zbyt niską zalecaną porcję oleju do skrzyni,kazał zwiększyć dawkę do około 2,8-3l tak zrobiłem przy wymianie i na razie 5 tys przejeżdzone .Skok lewarka dosyć długi i biegi niekako się wklikują .Bardziej mi się podobała skrzynia w pasku b4 tam biegi wchodziły lżej ale precyzji M-32 nie można odmówić.
5,0
Układ jezdny
11/5.Samochód ,który w niemieckim teście jeśli chodzi o właściwości jezdne wygrał z BMW E90 (który jest absurdalnie drogi według mnie w porównaniu do 159 i tego co oferuje). Tu link dop testu https://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek .Ogólnie prowadzenie bajka mega sztywny ale zostawiający miejsce na komfort.Zawieszenie bardzo trwałe ale nie tanie w naprawach właśnie przez ten kompromis komfort-prowadzenie.
5,0
Karoseria
Mnie w kilku miejscach wysadziło lakier na progach podwozie zdrowe bez konserwacji( jeżdziła w Belgii) jedynie tłumik koroduje ale to koszt 150-200zł.Dbać zabezpieczać pilnować i ma być w porządku a i unikać powypadkowych ulepów .
Komfort
5,0
Widoczność
W Sportwagonie mimo tylnej opadającej lekko pod ukosem szybie bardzo dobra widoczność z tyłu,natomiast w sedanie widoczność z tyłu to dramat.Na początku mogą być problemy z wyczuciem przedniego zderzaka gdyż maska jest bardzo długa(pięknie to wygląda i podnosi bezpieczeństwo) natomiast na parkingu może denerwować.
5,0
Ergonomia
Przemyślany samochód.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów klima chodzi bardzo sprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W sportwagonie jest miejsca wystarczająco dla 5 osób średniego wzrostu na średnio długa podróż. Bagażnik spory.Na 5 osobową rodzinę styknie,chociaż w porownaniu do Passata B4 w kombi z miejscem słabo.
5,0
Wyciszenie
Przy prędkościach 140+ zaczyna być szum powietrza .Diesel jak diesel kultura pracy dobra ale gorsza niż w 2.0 HDI
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie pękł jedynie przewód od doładowania turbiny.Szkoda naprawiona specjalnym bandażem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niszczy wszystko zupełnie inna jakość niż 156 i spasowanie na miarę marki premium.Mankamenty to niedopracowane spryskiwacze szyb i odpływy wody.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękniety przerwód od doładowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu na razie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 120KM 88kW
[l/100km]