Silnik
: Po pięciu benzynach przekonałem się do diesla.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Ciekawa propozycja dla singla, pary lub rodziny z małymi dziećmi. Audi
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na silnik diesla o tej pojemności oceniam go bardzo dobrze. Jest podatny na chip tunning. U mnie po wycięciu dpf'a i zaślepieniu egr'a wyszło ponad 160 kunia. Wysoki moment skutkuje dobrą dynamiką i przy tym nie pracuje jak sieczkarnia.
5,0
Skrzynia biegów
Poprzedni właściciel remontował. Siadają łożyska. Jak dla mnie ok. Jest dobrze zestopniowana. Biegi precyzyjnie wchodzą.
5,0
Układ jezdny
Najlepsza przednionapędówka jaką jeździłem. Bardzo dobrze trzyma się drogi pod warunkiem, że droga jest równa. Na wybojach przy wyższych prędkościach mpże zachowywać się nerwowo. Jeżdżę na kołach 18/225/40. 4-tłoczkowe Brembo ładnie hamuje.
Komfort
3,0
Widoczność
Fotele z przodu są wygodne i mają dobre podparcie boczne. Z tyłu dla dorosłych o europejskim wzroście raczej słabo. Krótkie i płaskie siedzisko oraz deficyt miejsca nad głową. Z przodu na boki też ciasno.
4,0
Ergonomia
Brak sensownego uchwytu na napoje. Płytkie kieszenie w drzwiach. Sytuację ratuje obszerny, podwójny schowek w podłokietniku z funkcją chłodzenia. Bagażnik w SW pojemny i ustawny. Roleta przesuwa się po prowadnicy, nie ma problemu z trafianiem w zaczep. Tylne fotele po złożeniu nie składają się na płasko. Dobry komputer pokładowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi bardzo dobrze. W zimę grzeje średnio, w mojej poprzedniej benzynie było znakomicie, ale to disel.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę wielkość samochodu to ok. Jest to segment Audi A4, BMW 3.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie części "mechaniczne". Kompletny rozrząd z pompą na markowych częściach to koszt ok. 350zł. Gorzej jeżeli chodzi o części dedykowane do 159, np. silniczek el. szyb to koszt ok. 300 zł. Niewysokie spalanie. Można 1000km na baku przejechać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciekawa stylistycznie, solidna mechanicznie z zacięciem sportowym, nie pozbawiona właściwości przewozowych lecz z niedociągnięciami na polu ergonomii, i drobnymi usterkamii, w śmiesznej cenie. Alfa 159.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakość montażu i użytych części odbiega od aut typu Audi czy BMW. Jest lepiej niż w japońcach np. Subaru. U siebie wymieniłem silniczek el. szyb, ograniczniki drzwi przednich bo strzelały, hokeje przy przedniej szybie bo sie obłamały mocowania i sterczały jak sutki nastolatki oraz wypłowiałe emblematy. Naprawiłem też oświetlenie w bagażniku bo go nie było. Wkurza skrzypiące zawieszenie z przodu mimo, że nie wykazuje luzów na trzepaczkach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zawodzi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 120KM 88kW
[l/100km]