Zawieszenie
: W swojej klasie to chyba nr 1 pod względem właściwości jezdnych.
5,0
Całokształt
Piękne, stylowe, dosyć obszerne, a prowadzenie to czysta przyjemność - przyklejony do asfaltu jak gokart! Szkoda jedynie, że nie ma napędu na tył.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to bardzo udana konstrukcja, bezawaryjny, elastyczny, kulturalnie pracuje i jest wystarczająco dynamiczny. Wydaje mi się, że trochę dużo pali, ale jeżdżę dość szybko. Minusem jest konieczność czyszczenia zaworu EGR dosyć często (średnio co ok. 25 tys. km), ale może inne diesle też tak mają?
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń - biegi wchodzą dosyć twardo, ale pewnie. Dla mnie super. Zestopniowanie też w porządku, 6-ty bieg raczej tylko na ekspresówki i autostrady.
5,0
Układ jezdny
Co tu wiele pisać, po prostu Alfa Romeo. Samochód "przyspawany" do asflatu i bardzo czytelny układ kierowniczy. Doskonale czuć na kole kierownicy co w danej chwili dzieje się z przyczepnością. Pełna kontrola i pewność jazdy po łuku przez cały czas. Minimalne przechyły nadwozia, a nagła zmiana kierunku jazdy nie stanowi dla tego auta najmniejszego problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Wygodny, ale dość twardy - dla mnie idealnie. Na dziurawych i pofalowanych drogach trzeba zwolnić, bo samochód jest nisko zawieszony.
4,0
Ergonomia
To akurat nie jest mocna strona tego auta, ale mi to nie przeszkadza. Jest tylko jedno miejsce na kubek i to niezbyt funkcjonalne, a do sterowania klimatyzacją trzeba przywyknąć, bo na biegach 1, 3 i 5 panel nieco przysłania dźwignia. Schowki też tylko standardowe. Daję czwórkę, bo mi to zupełnie nie przeszkadza!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super, ale mały minus za to, że nawiewy środkowe dają po ciele albo po czole - nie da się ich inaczej ustawić. Cała reszta w najlepszym porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dużo z przodu, natomiast z tyłu wyżsi (od 190 cm) mogą nieco narzekać. Bagażnik nawet pojemny, ale jak to w sedanach, krawędź dosyć wysoko.
4,0
Wyciszenie
Ideałem nie jest, ale tak właśnie ma być w tym aucie. To samochód dla kierowcy i nie może izolować wszystkich dźwięków, zwłaszcza silnika. ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo, eksploatacja i nic więcej nie trzeba dokładać. Trwałe zawieszenie - fabryczne wahacze wytrzymały 170 tys. km po polskich drogach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny doskonały. Najczęściej są to auta w pełni wyposażone, także skórzana tapicerka jest niemal standardem. Auto absolutnie bezawaryjne, dające niesamowitą radość z prowadzenia i cieszy oko przez cały czas.