Genialne auto! Najpiękniejsze auto w klasie średniej, w końcu zostało zrobione przez najlepszego projektanta XX wieku! Potężna moc przy niewielkim spalaniu, piękne wnętrze i wiele systemów bezpieczeństwa opakowanych w oryginalne nadwozie czynią z tego auta najlepsze w swojej klasie. Genialny silnik JTD swoją kulturą pracy i mocą bije na głowe niemieckie TDI. Przy wyższych obrotach silnik w ogóle nie pracuje jak diesel (nie słychać klekotu) a ma mocy tyle, że strach wciskać gaz do końca. Jednym słowem rewelacja, polecam każdemu, kto kieruje się pasją i emocjami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik JTD tylko przy bardzo niskich obrotach "klekocze", później zachowuje się jak benzyna. O wiele lepsza kultura pracy i moc od niemieckiego konkurenta TDI.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów bardzo precyzyjna, czuć przyjemny opór przy zmianie biegów. Istnie wyścigowa skrzynia.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, ale wygodne. Może nie jest to bardzo komfortowe, ale zapewnia świetne trzymanie w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu całkiem niezła, z tyłu na jak na sedana nie najgorzej, ale ogólnie troche ciężko parkować, może to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest źle, z przodu bardzo wygodnie, z tyłu troche gorzej.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszony i tyle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie oleju silnikowego, niewielkie spalanie i nieduże koszty napraw i serwisowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nic lepszego bym nie znalazł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie przedni wachacz uległ awarii, koszt wymiany ok. 500zł w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
[l/100km]