Przeniesienie napędu
: Prowadzenie teog auta to bajka, komfort, precyzja.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Szybko rdzewiejące srobki i nadkola.
Zawieszenie
: Poduszki amortyzatoró i wahacze.
4,0
Całokształt
Generalnie auto godne polecenia. Switny design i wygląd, prowadzenie, przyzwoite osiągi i ekonomia. Elimunując przy zakupie egzemlprza z uszk. klapami gaszacymi, sprawny i niewytłuczonym zawieszeniu oraz sprzegłem możemy sie cieszyc komfortową i przyjemją jazda śłicznej limuzyny.
Wrażenia
3,0
Silnik
1.9 CDTI 16v 150 ps to absolutne minimum dal takiej ciężkiej budy (auto waży 1650kg). Kultura przeciętna, na pierwszych 2 biegach strasznie mułowaty, trzeba go kręcić aby się jakos rozpędzał. Generalnie bez rewelacji, demon prędkości to to nie jest:)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pierwsze wrażenie robi przyzwoite, krótki drażek, przeyzwoita precyzja, schody zaczynaja sie przy nizszych temperaturach, 4 i 5 bieg wchodzi cieżko.
5,0
Układ jezdny
TO jest jedna z wiekszych zalet Alfy 159. Zawieszenie bardzo komfortowe, aut prowadzi się jak przyklejone. Idealny kompromis między sportem a komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód bardzo dobrze, tył tragedia - nie kupujcie tego auta bez parktroniku, bardzo ciężko wyczuć tego kloca przy manewrach tyłem.
5,0
Ergonomia
Wszystko genialnie uporządkowane, choć przy przesiadce z VAGów bardzo ciezko się przyzwyczaić do przyporzadkowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie - jak każdy diesel powoli się nagrzewa, jednak w porónaniu do 1.9 TDI dmuchawa ciepłą znacznie wydajniejsza Alft.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód idealnie, nawet osoby przy 190 cm znajda wygdnie miejsce, z tyłu już znacznie ogrzej, szczególnie mało miejsc ana nogi - dziwnie wyprofilowane siedziska oraz fotele przednie powoduje iż pomimo duzych rozmiarów Alfy 159 miejsca na nogi jest niewiele więcej jak w Audi A4.
4,0
Wyciszenie
Wyciszeni na dobrym poziomie, wprawdzie jaks ilnik zimny strasznie terkocze w srodku, jednak po nagrzniu wszystko wraca do normy. Do 180 hałąs w kabinie dopouszczalny, pow tej prędkosci już jest zby głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny częsci są na wysokim poziomie, porównywalne z Audi A6 i wyższe niż Merc E. Drogie są wahacze szczególnie te dolne (ok 600-700 pln za szt.), amortyzatory ok 260-280 za szt, klocki tarcze ok 500-600.Dostępność części na przyzwoitym poziomie. NAwet kupno filtra paliwa Ufi to koszt ok 180 pln. Spalanie pomiędzy 6-8 litrów co na tę mase jest bardzo dobrym wynikiem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za ok 35 tyś pln mozna stać się właścicielem dobrze wyposażonej 159 w dislu.urokliwej i swietnej limuzyny. Wszelkie egzemplarze pozniej tego pulapu rokują dużymi inwestycjami a takich na otomoto jest całą masa, a pamiętajcie że ceny do 159 do najtańszych nie należą. Polecam rónież osobom które tka jak ja przesiadły się z gupy Vag (audi a4, passat ,leon II fr) i jest to pierwsza przygoda z AlfaRomeo.
Generalnie auto mało awaryjne nie licząc EGR, klap gaszących. Mało trwałe przednie zawieszenie (cieżki przód), wahacze amory i poduszki amorów. Denerwuje również słąba odpornośc na korozje, wszelkie śrubki nie wykonane z kwasówki szybko rdzewiją, tak jak liczne obicia w nadkolach lub w wytłoczeniach.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
[l/100km]