Inne
: Wnętrze, fotele bardzo wygodne, wszystko ładnie spasowane, świetne materiały, auto nie telepie mimo że ma prawie 170 tys km. W tym samochodzie aż miło mi się przebywa. Zdecydowanie nie jest nudno
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: wahacze górne przód padają szybko
Układ elektryczny
: system Blue&Me dwa razy odmówił posłuszeństwa, Parktronic również
4,0
Całokształt
Samochód ma prawie 170 tys km, trochę rzeczy trzeba było w nim powymieniać oraz wiele razy naklnąć, może bardziej awaryjne od np BMW 3, ale wygląd (choć to kwestia gustu) ma wg mnie świetny. Aaaa i nie interesują się tym autem złodzieje oraz włamywacze, mimo, że rok czasu parkowałem w polsce auto na niemieckich numerach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ogólnie dobry, mam go od 108 tys km teraz ma 167 tys km i jedynie wymieniłem EGR kilka tygodni temu. Waga auta niestety robi swoje, 150 KM i 1610 kg ma 9,2-9,4 do 100 kmh
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze sie prowadzi, świetnie pokonuje ciaśniejsze zakręty nawet przy 180-200 kmh. Wiadomo nie jest to bolid ale jak na limuzynkę całkiem ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko w normie, jedynie widok do tyłu średni (wysoko tylnia szyba)
3,0
Ergonomia
Podejrzewam, że podczas projektowania wnętrza, wszystko miało pięknie wyglądać i wygląda, niestety schodków i różnych półek jest mało albo są małe, Aczkolwiek lodówkę w podłokietniku na 2 puszki jest;) ŚWIETNE MATERIAŁY w tym prawdziwe aluminium, miłe w dotyku skóry dobrej jakości, znany prezenter telewizyjny z BBC, Jeremy Clarkson, w swojej książce porównuje je jakością NAWET do rolls royce phantoma.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić, myślałem, że jest kiepskie, ale po wymianie filtra kabinowego jest bardzo ok.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy i tego rocznika miejsca mogłoby być zdecydowanie więcej, BMW e90 lub passat B6 przykładowo ma więcej miejsca. Jeśli autem jadą dwie osoby jest ok:)
4,0
Wyciszenie
Bez zarzutu, silnik cichy jak na diesla
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie po mieście od 7,5 do 9 l na 100 km, na trasie 5,5-7, jak na 1.9 turbo diesla kiepsko. Ceny części spore.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze,
Ja kupywałem alfe w 2009 roku za 14900 euro, praktycznie to auto nie ma konkurencji w tej cenie, również z 2007 roku nie da się kupić auta tej klasy chociażby żeby miało skóry, bluetooth, wybieranie głosowe, tempomat, asystenta podjezdzania pod górkę, odpalane na guzik start/stop i mase innych gadżetów. Oczywiscie mowa o aucie niebitym i z pednego źródła. Moją alfkę kupiłem używaną ale z Salonu Alfa Romeo.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przez 50 tys km przejechane przeze mnie jedynie 2 wahacze i 2 razy wgrywanie oprogramowania do radia i systemu blue and me, niestety przy przebiegu 150 tys km: Alternator, EGR, moduł parktronica, dwa łożyska z przodu, dwa wachacze górne przód, czujnik ABSu, poduszki amorów tył, łączniki stabilizatora tył. Ceny części potężne, ale da się znaleść zamienniki równie dobre (lecz i one są dość drogie), blakną znaczki Alfa Romeo i odpada z nich farba. Ale raczej nie jest tak tragicznie, ostatnio słyszy się o passatach 2.0 TDI które niestety, ale często również lądują w warsztacie, ale z silnikiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Aż takich przygód odpukac nie mialem jeszcze;-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
[l/100km]