Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 159 Sedan

Lampard, llampka@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 119 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. Połączenie techniki z designem i...niezawodnością!
5,0
Całokształt
To najlepszy samochód jakim jeździłem i jakim długo jeszcze będę jeździł - przynajmniej do premiery następcy. Auto zachwyca już od pierwszego spojrzenia, potem odbiera Ci dech, kiedy wpadasz w trans prowadzenia, a na końcu serce, kiedy kładziesz się spać z myślą, jaką to doskonałość zostawiłeś w garażu. Jak inaczej można mówić o samochodzie, którego wad po prostu po pewnym czasie nie dostrzegasz? Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rozwinięciem motoru 1.9 JTD z poprzedniej generacji Alf. Wzrósł moment obrotowy o 15 nM i moc o 10 koni. Kultura pracy super, kręci się dość wysoko jak na diesla, chociaż z drugiej strony nie powinno się go piłować. Silniczek nieźle radzi sobie z autem... chociaż jednak czuć, że jak na Alfę Romeo to za mało. Trochę brak tej dynamiki ze 156. Przydałoby się 10-15 koni więcej w tym motorze. Polecam wybór 2.0 JTDm, nowa konstrukcja. Nie będę jednak narzekał na 150 koni \"pod butem\" :)
5,0
Skrzynia biegów
Magnifico cambio di velocità! ;) Jest po prostu wspaniała, ale uwaga! Musisz wiedzieć, czego oczekiwać. Tunele prowadzenia drążka są krótkie, biegi wchodzą pewnie - trzeba użyć trochę siły, zupełnie jak w aucie sportowym. Nigdy nie zdarzyło mi się wrzucenie przez pomyłkę biegu, którego nie chciałem. Nie dla słabeuszy!
5,0
Układ jezdny
Kolejna mocna strona auta. Mimo przedniego napędu, prowadzi się świetnie i precyzyjnie, zakręty sprawiają radość, kierownica ma małą moc wspomagania, co potęguje poczucie solidności. Czujesz to auto! Polecam film na YouTube \"Alfa Romeo 159 better car than BMW 3\" - test układów jezdnych Auto Motor und Sport.
Komfort
3,0
Widoczność
Jest przeciętnie, po prostu. To nie jest auto dla nowicjuszy, nie będzie nim łatwo parkować czy manewrować na ciasnych uliczkach, ale nie tego się od niego oczekuje. Jeśli masz smykałkę do prowadzenia i doświadczenie, nie zwracaj uwagi na to pole. Manewry ułatwią duże lusterka i dobre czucie samochodu.
3,0
Ergonomia
Mamy uchwyt na kubek w tunelu centralnym. Jeden! :) W dodatku jeśli podłączysz np. nawigację do gniazdka...nie będziesz mógł zmieścić kubka obok wtyczki. Wyjątkowo słabo pomyślane. Natomiast wszystkie przyciski rozlokowano logicznie, obsługa nie sprawia problemów - jeśli trzeba coś nacisnąć, robi się to szybko i intuicyjnie. Tak, by nic nie odrywało Twojej uwagi od jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawnie działająca klimatyzacja, szybko nagrzewający się silnik i kabina - wszystko w porządku. Odparowanie szyb działa równie dobrze. Nie mam zastrzeżeń, lepiej się tego zrobić nie da. Automatyczne dwie strefy w standardzie, bosko :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, nie ma żadnych problemów z usadowieniem się w wygodnej pozycji. Subiektywne odczucia o przestrzeni są nawet lepsze niż w nowym Volvo V70, w którym miałem przyjemność siedzieć. Z tyłu słabiej, jak to w Alfach. Ale tył to nie miejsce dla nas, Alfistów. Jednakże, dwie osoby mogą tam podróżować i nie narzekać. Jednak za komfort również Cię nie pochwalą.
4,0
Wyciszenie
Swego czasu Alfa Romeo szczyciła się tym, że jest to jeden z najniższych współczynników w klasie. Mieli rację, jeździ się naprawdę przyjemnie i komfortowo. Mam jednak wrażenie, że można by to zrobić jeszcze lepiej!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam zastrzeżeń do zużycia paliwa, chociaż dość wysoka masa własna (przede wszystkim spowodowana sporą sztywnością karoserii) wpływa na spalanie trochę ponad przeciętne wartości w tej klasie. Ceny przeglądów nie są jakieś zatrważające, co do napraw - nie wypowiem się. Nic jeszcze nie było robione. Cztery gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańsza niż niemiecka konkurencja, za to lepiej wyposażona, bardziej stylowa i z duszą. A do tego świetnie jeździ. Te wartości mają dla mnie znaczenie, dlatego stawiam maksymalną notę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli powiem, że jest niezawodna i można na niej polegać, to czy ktoś mi uwierzy? W sumie nie obchodzi mnie to. Ważny dla mnie jest fakt, że za chwilę stuknie 120 tysięcy, a jeszcze nie miałem problemów z żadnymi drobiazgami. Raz chyba tylko skrzypiała szyba, ale usterkę wyeliminowano. Poza tym nic. Nie sądziłem, że taki wynik jest możliwy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic. Dzięki zatrudnieniu niemieckich inżynierów, Alfa Romeo poważnie poprawiła swoje wyniki w tej kwestii. I to naprawdę widać, auto jest niezawodne, solidne - czujesz się pewnie, kiedy do niego wsiadasz, nawet kiedy masz przed sobą podróż na tysiąc i więcej kilometrów. To wspaniała niespodzianka dla każdego miłośnika włoskich aut!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 159 Sedan