Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 159 Sedan

Rafał, 7 lat temu
Silnik 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 93 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 159 Sedan 1750 TBi 16v 200KM 147kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyła mnie niezawodność, ze względu na dużą ilość pokonywanych kilometrów (ponad 30 tys. rocznie), mimo obiegowych opinii. Po za tym świetnej jakości są hamulce Brembo (tarcze 330mm, zaciski 4 tłoczkowe), mówiąc lakonicznie samochód wręcz staje w miejscu z każdej prędkości. Silnik zapewnie świetną dynamikę czy umiarkowanym spalaniu (średnie na poziomie 8,5-9 litrów, przy 200-konnej benzynie i 1400 kg masy), a prowadzenie i jakość wykonania, skutkująca na wygodę sprawiają, że z tego samochodu nie chce się wysiadać. Najlepszym dowodem na powyższe jest fakt, że w ogóle nie szukałem Alfy, byłem na 90% nastawiony na zakup Forda Focus Mk3, jako sympatyk modelu, do momentu kiedy jej nie obejrzałem i się nią nie przejechałem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : łożyska skrzyni biegów
5,0
Całokształt
Samochód ponadczasowy, wyjątkowy, wyróżniający się, próżno tu szukać podobieństw do innych marek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetne przyspieszenie, elastyczność, wystarczająca moc dla ważącego ponad 1400 kg samochodu.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów produkcji GM (M32 stosowana także w Oplach) to jedyny minus pod kątem mechanicznym. Jest precyzyjnie zestrojona, jednak wady fabryczne dają o sobie znać już po ok. 50 tys. km, skrzynia potrafi haczyć, łożyska wyrabiają się bardzo szybko i metalicznie szumią, producent zastosował nieprawidłowy olej w niewłaściwej ilości, co generuje dodatkowe koszta eksploatacji samochodu.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się rewelacyjnie (porównując go do samochodów z przednim napędem w tej klasie), układ kierowniczy jest zestrojony sztywno i utożsamia się z kierowcą, przejazd krętą drogą to czysta przyjemność w 159 TBI (ze względu na niższą masę od odmian z dieslem czy 3.2 JTS).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność głównie do tyłu jest ograniczona, co jest standardem w sedanie o bardziej sportowym design'ie, ale rekompensują to czujniki parkowania (w moim egzemplarzu z przodu i z tyłu) które świetnie się sprawdzają.
5,0
Ergonomia
Samochód jest bardzo ładnie wykonany, materiały są najwyższej jakości, Włosi zadbali, by we wnętrzu czuć się jak w domu, miekkie plastiki imitujące skórę, welur, aluminium, oczwywiście po 7 latach i 90 tys. km gdzie niegdzie słychać trzeszczenia jadąc po nierównościach, lecz we własnym odczuciu wolę takie, ale przyjemne w dotyku i wyglądzie materiały niż goły tandetny plastik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dobrze, jak powinna, niestety brakuje podgrzewanej przedniej szyby (przyzwyczajenie z poprzedniego samochodu - Forda), przez co odmrażanie/odparowywanie trwa nieco dłużej mimo dodatkowego nawiewu, ale plusem natomiast jest szybkie nagrzewanie się.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jest na rewelacyjnym poziomie, dodatkowa regulacja pochyłości foteli sprawia że bardzo łatwo zająć wygodną pozycję i podróżowanie w dalekie trasy nie sprawia najmniejszego problemu, niestety 4 gwiazdki za miejsce z tyłu - twarda, płaska kanapa, zbyt krótkie siedzisko i mało miejsca nad głową, w dodatku gdy kierowca i pasażer z przodu zajmą wygodne pozycje, na nogi pozostaje nam ok. 10 cm miejsca - ciaśniej niż w przeciętnym kompakcie.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest świetnie wyciszony, z zewnątrz nie słychać w zasadzie żadnych niepożądanych dźwięków, ani szumów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Alfy nie należą do takich w obsłudze samochodów, chcąc dbać o samochód i wymieniać cześci eksploatacyjne (rozrząd, elementy zawieszenia, hamulce) na te najwyższej jakości lub oryginalne trzeba przygotować się przy każdej wizycie w serwisie na sumy 4 cyfrowa, na szczęście zadbana Alfa nie wymaga częstych wizyt.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stereotypy ukształtowane w Polsce skutkują na utracie wartości Alfy Romeo, co sprawia że świetnie prowadzący się, 200-konny samochód klasy średniej, aspirujący wykonaniem do klasy premium, ze sportowym charakterem i o wyróżniającym wyglądzie można mieć w cenie przeciętnego samochodu klasy średniej ze 140 KM dieslem pod maską, plastikowym wnętrzem, oklepanym designem, których pełno na drogach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 44 tys. km użytkowania przeze mnie awarii uległ tylko czujnik położenia wałka rozrządu, co skutkowało pojawianiem się Check'a - wymieniony, wszystko w porządku, poprzedni właściciel wymieniał sondę lambda która powodowała falowanie obrotów, po za tym eksploatacja, wymiana klocków, tarcz, rozrządu, to nie usterki. Czasem jedynie drażni system Blue&Me który albo nie odczytuje muzyki z pen drive'a, albo nie podaje folderów/tytułów, wówczas trzeba wgrać ponownie aktualizację oprogramowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną poważną usterką którą odnotowałem to łożyska skrzyni biegów, stała jej przypadłość, ze względu na wadę fabryczną.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1750 TBi 16v 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 159 Sedan