Inne
: Układ kierowniczy, hamulcowy, wygląd, komfort jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie nie lubi polskich dróg
5,0
Całokształt
Świetnie prowadzące się auto, dobry komfort jazdy, drobne naprawy do tej pory zdarzały się dość często,ale nie sięgały zbyt głęboko do portfela. Do tego dynamiczny, nietuzinkowy wygląd, który się nie starzeje i przyjemność z jazdy, które pozwalają zapomnieć, że Alfa to po prostu Włoszka,o którą trzeba dbać i dopieszczać czasem bardziej, niż np. auta niemieckie.
Zawsze wywołuje uśmiech, podczas jazdy i kiedy spojrzy się na nią zostawiając ją na parkingu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra kultura pracy, niebyt dynamiczny, ale do normalnej jazdy i pokonywania dużych odległości w zupełności wystarczy. Jedynie przydałby się 6-ty bieg. Zdarzyło się kilka usterek, głównie czujniki, przepływomierz, standardowy wyciek z chłodniczki oleju. Trzeba także pamiętać o kontroli luzów zaworowych przy przebiegu 150 tys km
5,0
Skrzynia biegów
Krótki skok, precyzyjna, szkoda, że nie ma 6-tego biegu. Ale umożliwia w miarę komfortową jazdę na autostradzie do 140 km/h
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Brak problemów, po 10 latach karoseria bez rdzy, podwozie z lekkim nalotem. Auto sprowadzone z Włoch, te np z Holandii nie prezentują się już tak dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie jakość adekwatna do cen rynkowych. 159 to auto niedocenione pod tym względem
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę się tego uzbierało przez rok użytkowania. Podstawowy problem - niedbałość poprzednich właścicieli + nie fachowość mechaników, to generowało do tej pory najwięcej nerwów i kosztów.
Z drobnych napraw - klasycznie górne przednie wahacze, przepływomierz, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujniki położenia wałków rozrządu, prawa półoś, pompa wody, cewka sprzęgła kompresora
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak naprawdę poważnych usterek nie było. Za jedyną można uznać wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, potem także na pierwszym. Pomogła wymiana cewki zapłonowej. Jednak nie fachowość mechaników spowodowała wydłużenie diagnozy i dodatkowe koszty. Trzeba także kontrolować luzy zaworowe (brak hydraulicznych popychaczy w tym silniku), co 150 tys, z LPG co ok. 40 tys km. W moim przypadku przy kontroli przy 220 tys żadna przerwa nie trzymała wymiarów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 MPI 16v 140KM 103kW
[l/100km]