Silnik
: jest piekny, ten dzwiek, to przyspieszenie...achh
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: cale zawieszenie max na 60-70 tys km pozniej wymiana
Silnik
: potrafi spalic duzo oleju - mam na mysli 1l na 1tys km przy ostrej jezdzie
4,0
Całokształt
Auto nietuzinkowe dla ludzi z pasja i portfelem. Kto kto mowi ze alfa bedzie Cie malo kosztowac to klamca albo komunista:D
Samochod piekny i unikatowy. jesli go nie kochasz to nim nie jezdzij
Wrażenia
5,0
Silnik
Kto jeździ alfą wie o co chodzi. Silnik pracuje pięknie i jego ryk przyprawia o dreszcze podczas ostrych startów. Wersja benzynowa charakteryzuje się piękną pracą silnika powyżej 3,5 tys obrotów - wtedy tak naprawdę zaczyna się jazda.
3,0
Skrzynia biegów
Ze skrzynią mam bardzo zle doświadczenia, jestem wlasnie na etapie jej wymiany. Biegi wchodzątragicznie. byc moze jest to wina zmiany biegow na polsprzegle poprzedniego wlasciciela. Natomiast jesli o mnie chodzi skrzynia nie daje rady.
4,0
Układ jezdny
Prowadząc 156 czujesz się cudownie. Samochód w pierwszej chwili wydawał mi się nadsterowny, lecz po upływie czasu zmieniłem zdanie. Jeździ się fenomenalnie, martwi tylko twarde zawieszenie ale na polskich drogach nie ma czego dobrego sie spodziewac i owijac w bawełne.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie super, nie ma do czego sie przyczepic.
5,0
Ergonomia
Linia i ergonomia Alfy to jedne z głownych atutów. Nie bede sie otym rozpisywal skoro ktos oglada to auto to nie trzeba nic mowic:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja w połączeniu z dobrym (jak na wlochow) umiejscowieniem wentylatorw daje w zupelnosci rade. Nie ma co sie przyczepiac. Jesli mi jest goraco a mojej narzeczonej zimno, oboje mozemy czuc sie komfortowo - fajny gadzet
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jezdze z tylu ale z opini osob tam jadacych wiem ze miejsca jest wystarczajaco. Jest to jednak typowy samochod nastawiony na kierowce co bardzo sobie cenie. moja piekna nie widzi z miejsca pasazera predkosci powyzej 130km/h - i o to chodzi :D
5,0
Wyciszenie
Cicho ladnie, tlumik burczy tak jak ma, silnik tez wporzadku
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kasy trzeba sporo ladowac - jesli kupiles model nie pewny w 100%. Jesli auto bylo serwisowane w ASO a nie u mietka za rogiem powinno byc ok. Ceny czesci jak ma te klase samochodu odpowiednie, lecz awaryjnosc spora - bynajmniej u mnie. Nie jest to samochdo dla kogos kto chce go zajezdzic. Jest to samochod do pielegnowania, pieszczenia a nie zajezdzania. Jesli oczekujesz ze bedzie to po prostu cos innego nie panzerwagen jak bmw vw czy audi to lepiej nie rozwarzaj kupna alfy. To samochod z dusza i pasja i tylko ludzie z takimi cechami powinni sie do niech zabierac. Spala sporo - ale musi.
4,0
Stosunek jakość/cena
4/5
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterka tu usterka tam, jak w kazdym samochodzie napakowanym elektronika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystko zalezy od tego cz masz smoachod od nowosci czy z drugiej reki. Jesli z drugiej reki to loteria. Ja trafiłem zle. Wymieniłem: lozyska tyl, wachacze drazki itd przod, linki hamulca recznego, oleje filtry plyny, skrzynie biegow wmieniam, rozrzad, itp itd
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V T.Spark 140KM 103kW
[l/100km]