Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 156 II Kombi

MARKUS C20XE, 10 lat temu
Silnik 2.4 JTD 175KM 129kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 15 tys. km
Alfa Romeo 156 II Kombi 2.4 JTD 175KM 129kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Generalnie Auto tak jak wcześniej pisałem rekompensuje. Nie mam mu za złe że przez błedy poprzednich właścicieli muszę coś naprawiac jak ja kupowałem chodziły po 25-27 tys, kupiłem z 20 w ciągu 3-4 lat włozyłem 7 ale nie jest powiedziane że do tych lepszych egzemplarzy nie musiał bym dołożyć. Jest to szybkie bezpieczne kombi z mikrym bagażnikiem, które naprawdę ładnie się prezentuje i nie widac po nim upływu lat. Najlepszy przykład na stwierdzenie jak dbasz tak masz
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Generalnie problemy z osprzętem silnika, czy przeniesienia napędu (bolączka 2.4 20v) auto rekompensuje dynamiką, przyjemnością z prowadzenia, nietuzinkowym wyglądem, przyzwoitym spalaniem w kaetgori moc/zużycie, ale przedweszytkim stosunek ceny do jakości jest nie do pobicia, audi a4z 2004 roku czy e46 z 3.0l diselm nie jest osiągalny w tym przedziale cenowym. Alfa tym samym wg mojej opionii nie odbiega od konkurentów. Chociaż nie jest to samochód dla ludzi niedbający, czy nie mających pojęcia o działaniu mechanizmów. NA PEWNO ALFA NIE DAJE O SOBIE ZAPOMNIEĆ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżdziłem paroma dislami 1.9 tdi vaga, 3L bmw e39, 2L Astra g 20 V jtd w porównaniu do konkurencji jest na pewno cichsze, bardzo elastyczne (3 bieg mogę wrzucić przy 30 km/h bez szarpania ), powyżej 2,5 tys fajnie mruczy i dysponując 390 momentem fajnie się odpycha z każdego biegu. Z wad, kopci jak 1.9, wymiana filtra oleju zajmuje pół dnia(trzeba zastosować zamiennik Filtrona, który jest dłuższy i nie trzeba zdejmować gruszki za turbiną), wporówniau do Vaga pod maską nie jest za estetycznie(elektryka silnika)
3,0
Skrzynia biegów
Dosyć elastyczna ale zgrzyta przy 3 biegiu i przy za szybkim omijaniu biegów. 6 bieg przy 2000 obr napędza auto do około 110km/h przy 16" felgach (dane GPS) także jest dość ekonomicznie 2500 - 140 km/h 3000 - 160-170 km/h do wyprzedzania nie muszę redukować tak jest ładnie wszystko zgrane, Generalnie lepiej sprawuje się na trasie
5,0
Układ jezdny
Słabe zaiweszenie pod względem żywotności ale zakręty , szybkie łamanie się, ścinanie to bajka. Wielowachacz z przodu i wachacze z tyłu szybko się wybijaja ale pięknie trzymają w zakrętach, proponuje zmiane spręzyn z tyłu na twardsze bo przez ciężki silnik z przodu lubi nurkować.
Komfort
4,0
Widoczność
Jesy ok
5,0
Ergonomia
wnętrze Alfy to bajka, jest naprawdę ładnie, mam jeszcze skóry momo grafitowy kolorze i pomimo 10 Lat są dobrze utrzymane
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima mi się zesuła także nie wiem jak działa wentylacja w climatronicu bo ustwaiając w lato na maksa nawiew nic nie czuje, w corsie jest już lepiej. Nagrzewa sie w zimę ajk typowy disel.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK, bagażnik mógłby być większy
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 zaczyna coś być słychać. Przy 180 trochę uszczelki trzepią ale powyżej 220 jest spokój z uszczelkami. SIlnik wogóle nie daje o osbie znać, jest naprawdę cichy
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lubi się psuc. Moja kupiłem taniej i trochę zaniedbana dlatego trochę mnie utrzymanie już kosztowało. Spala w trasie pomiędzy 120 -160: 6L (sparwdzane na baku nie na komopie, w miescie przy warszawskich korkach to już 8 L
5,0
Stosunek jakość/cena
Otrzymuje się dużo za nie wiele. Jest to już klasa PREMIUM (e46, a4b6) w cenie astry
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-Fotel kierowcy przekrzywiony, -mocowania lussterek to ciągle łuszczący się na nich lakier (okleiłem folią i ok) -lubi zapalic się kontrolka poduch (niemiecka kostka która w sw jest bagażniku lubi się poluzować) -check lubi się zaświecić -tempomat nie działa ze względu na niedostępny w zaminniku czujnik sprzęgła) - linka klapy bagażnika nie odbija -kruchy
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-półos krótka, regeneracja jakieś 500 zł - półoś długa, regeneracja 800 zł potem i tak kupiłem zaminni SKF 760 z vatem -alternator regeneracja 400(zesuł się ponieważ jest montowany zaraz nad podporą półosi długiej i rozerwana manszeta podawała cały czas brud i smar na alternator -turbina 1200 regeneracja, robiłem dwa razy przez błąd mechanika -pompka sprzegła przy pedale (niestety stanęł alfa w dordze ) koszt 180 zł +robota - łozyska przód SNR po 350 zł (na maxgerze pojezdziłem 4000) - wyrzucenie egr z softu bo cały czas pokazywał bład 300 zł - wymiana głowiczki bo był apęknieta w jednym miejscu używak za 500 zł (głowica skłąda się z dówch elementów, gdzie wałki są w jednej częsci a zawory w drugiej ) czujnik doładowania BOSCH 300 zł - miska lubi pękać 300 zł Generalnie jak zacząłem ją naprawiać od 2012 roku wydałem 7500 zł, nie licząc OC i wymian oleju -

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo 156 II Kombi 2.4 JTD 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo 156 II Kombi