Karoseria
: lubi korodować w niewidocznym miejscu, pod uszczelkami szyb - nie wpływa na wygląd ani bezpieczeństwo
Zawieszenie
: delikatne \"standardowe\" skrzypienie, co poniektórych kierowców może irytować
5,0
Całokształt
Co tu można napisać. Pieniędzy wydanych na to auto nie żałuję. Oglądałem kilka aut różnych modeli i padło na alfę. Ma w sobie \"to coś\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to prawdziwy majstersztyk. Chodzi cicho, dźwięk łady, super elastyczność, moc 175KM jest wystarczająca do dynamicznej jazdy nawet na autostradzie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w tym aucie to 6-biegowa skrzynia F40 konstrukcji General Motors. Opinie o niej są różne, jednakże u mnie wszystko super. Przełożenia stosunkowo krótkie, nadbieg, działa precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Sam układ jezdny jest nadzywczaj precyzyjny, prowadzi się super. Nie dam 5 gwiazdek, ze względu na zawieszenie, które mimo tego, że jest w pełni sprawne, odpowiednio twarde i dobrze zestrojone ma tendencję do wydawania \"dźwięku\" podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Niestety, ale te samochody już tak mają - i nie jest to kwestia wybijania zawieszenia, stablizatorów itd, ot po prostu tak w tym modelu jest. Niektórych może to irytować, mi osobiście nie przeszkadza. W II generacji zawieszenie jest poprawione, dlatego polecam auta po modernizacji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu idealna, tym bardziej, że można regulować siedzenie na wysokość.
Do tyłu troszkę gorzej - jak w przeciętnym aucie tej klasy. Ot standard.
4,0
Ergonomia
W środku wygodnie usiądą 4 osoby. Siedzenia dobrze wyprofilowane. Ciekawy patent na tunel wewnętrzny - można wozić np narty w środku auta.
Brakuje mi podstawki na butelkę wody z przodu. Do niczego innego przyczepić się nie mogę. Wygodne sterowanie audio z kierownicy, panel z odtwarzaczem w dogodnym miejscu, zegary wprost stworzone dla kierowcy :) Jakość spasowania elementów może nie jak w BMW, ale całkiem przyzwoicie - nic nie trzeszczy :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Idealnie działająca automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Szybko nagrzewa i równie szybko chłodzi. Polecam !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przyzwoicie. Pisałem, że 4 osoby usiądą wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla o mocy 175KM z silnikiem
2.4JTD M-Jet, w środku podczas jazdy jest cicho. Jak najbardziej pozytywne zaskoczenie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na akceptowalnym poziomie. Alfa zadowala się 10 litrami w mieście. Na trasie można zejść niżej. Średnie spalanie ok. 7litrów, w zależności od nogi kierowcy. Jeśli chodzi o ceny napraw... mitem jest, że to auto wymaga od właściciela ogromnych nakładów. Trzeba tylko kupić zadbane, niebite auto i problemy powinny skończyć się na wymianie części eksploatacyjnych + wymianie łączników stabilizatorów +gum nieco częściej jak w zwykłym aucie tej klasy. No i niestety, ale to auto ma koło dwumasowe - wymiana 1.500zł, żywotność ok 120.000km. Ogólnie nie jest droższe w obsłudze jak VW, Toyota, BMW czy Audi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo szybki spadek ceny auta, powoduje, że jest ono ciekawą alternatywą dla BMW serii 3
(a nawet 5), dla Audi A4 (a nawet A6) oraz dla wszelkiego rodzaju Passatów, Lagun i tego typu autek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
U mnie oprócz części eksploatacyjnych NIC.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj też NIC.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 175KM 129kW
[l/100km]