Muszę to powiedzieć. Nie kupiłem auta najtaniej na allegro. Przez przypadek trafiłem do prywatnej osoby która wymieniała 156 na 159. Moje auto było serwisowane w ASO i zawsze wszystko było robione na czas bez kupowania tanich zamienników. Może dlatego moja Alfa działa :) Jeśli chcesz kupić auto z 2004 za 10 tyś wiedz ze dodasz jakieś 7 tyś na naprawy. Złota zasada kupowania aut. Im mniej dasz na początku tym więcej dasz przy eksploatacji.
Wrażenia
4,0
Silnik
To mój pierwszy prywatny ropniak ale mam porównanie do aut którymi jeździłem służbowo.
Zalety:
1. równa praca nawet przy -25
2. ekonomiczny ( w tracie 4,7 przy średniej prędkości 130 km/h. Mieszane to tak do 6,5 max)
3. bardzo elastyczny
Wady
1. Głośny na zimnym
5,0
Skrzynia biegów
Nic tu nie trzeba dodawać. Może nie jest sportowa ale dokładna i działa poprawnie. Działa płynnie beż żadnych problemów
5,0
Układ jezdny
Jeśli dbasz i nie kupujesz chińskiego badziewia to auto potrafi pokazać jak powinno wyglądać prowadzenie. Niestety ale Polskie drogi potrafią odbić się na wytrzymałości.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu wszystko ok. Do tyłu to już inna bajka. Małe lusterka oraz tylna szyba przyczyniają się do pogorszenia widoczności. Polecam wersję z czujnikami parkowania bardzo dobrze działają i ułatwiają życie :)
4,0
Ergonomia
Małe spalanie jak tylko wiem jak jeździć autem. Nawet gdy korzystamy z klimy nie zauważywszy wielkiego wzrostu zużycia paliwa. Problem to ceny naprawy oraz koszty naprawy u dobrych mechaników.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu strefowa automatyczna klimatyzacja. Co więcej jest potrzebne do życia. Auto w zimie nagrzewa się poprawnie. (Często alfy które można kupić maja walnięty termostat lub czujnik 150 zł i problem z głowy)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No jak na kombi to mały bagażnik. Miejsca dla pasażerów sporo bez problemów.
4,0
Wyciszenie
Jeśli twoje auto nie miało wypadku i nie zostawia trzech śladów to w kabinie powinno być cicho nawet przy 140 km/h. Czasem słychać klekot silnika ale to jak jest zimno i jeszcze nie złapał odpowiedniej temperatury.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak masz 1200 netto wypłaty to pamiętaj że:
1 termostat około 150 zł + montaż
2. wahacz górny około 300 zł za stronę + montaż
3. filtr paliwa 120 zł (ropniak)
4. Regeneracja turbiny około 1000 zł
Może się wydawać to dużo ale jeśli popatrzymy na koszty naprawy aut japońskich (ropniaki) to już nie wygląda to tak źle. Polecam zobaczyć koszty naprawy silnika w Mazda 6.
Bardzo realnie to auto nie jest najtańsze w eksploatacji. Co do zużycia paliwa to może mało pali ale daje mi tyle radości z jazdy że nigdy nie wracam najkrótszą trasą :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie chce mi się już rozpisywać. Wg mnie auto warte swojej ceny. Daje dużo radości a jeśli tylko ktoś wie jak szukać pomocy to łatwo utrzyma auto w dobrym stanie bez wysokich kosztów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uwaga na zawieszenie bo silnik uznawany jest za bardzo mało awaryjny. Jak każde auto wymaga regularnych przeglądów i sprawdzania aczkolwiek mogą się pojawić drobne awarię np elektroniki. Ja osobiście jeszcze nie miałem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Beż większych problem. Trzeba pamiętać o przeglądach regularnych wymianach olejów i innych materiałach eksploatacyjnych. Wydaje mi się, że to jest tak jak w innych autach może przez to, że zawsze to robiłem. Jak w swoim golfie II od 5 lat nie wymieniał oleju to jest idiotą!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]